חכם סידי אומר

כשחכם סידי היה ילד חכם (וזו האמת, הייתי ילד חכם...) הוא היה חולה על דייגו ארמנדו מראדונה. עבורי הוא היה מודל. הערצתי את השחקן הזה ששלט בכדור כאילו היה חלק ממנו. רציתי להיות מראדונה. רציתי? רצינו. כל הילדים בשכונה ביפו, היו משדרים את עצמם כובשים שער כאילו הם מראדונה. כולם רצו להיות מראדונה.

היום חכם סידי כבר לא ילד (למרות שנראה כמו ילד…), ומראדונה ? חכם סידי הבין שהשכל של מראדונה באמת היה ברגליים. שם היה ושם נשאר. היום הוא יכול להיות מודל למה שחכם סידי לא רוצה להיות.

ולמה אני טורח לדבר על הטרחן הקטן מארגנטינה. כי הוא לא יודע לסתום את הפה. הוא פשוט מברבר את עצמו לדעת. אז בלענו כמה פעמים את הגלולה שהוא אוהד פלסטין. שיהיה. ושהוא חובש כאפייה ומקשקש משהו על פלסטינאים, אבל הפעם הוא הגזים. מראדונה דיבר על הפיגועים באירופה והזכיר באותה נשימה את הסבל של פלסטין. די כבר. אמרו עלייך שאתה כבשת שער מול אנגליה במונדיאל בעזרת היד שלך ואתה קראת לזה "יד אלוהים". מפאת כבודו של האל לא רוצה להגיד לך איזה איבר יכולת להיות אצלו. יד, זה לא…
אז תשמע אדוני הגנב הקטן (יד אלוהים עלאק. פשוט שער בגניבה ביד), בוא לכאן ולך תאמן את נבחרת פלסטין. מהר מאוד אתה תגלה שהמדינה שמעבר לחומה (ישראל) היא הצד הסובל בעניין בעיקר. אבל עזוב אותנו. בוא נדבר עלייך. בוא נראה אותך מפסיד, או מבקר שם מישהו בפלסטין שלך. מהר מאוד יסדרו לך שם ביקור… בכלא.

אז תשמע איש קטן, המילים שלך מכשירות עוד פגיעה בישראלים חפים מפשע, על ידי פלסטינאים "מסכנים" שכל רצונם הוא בשלום אזורי. אבל לך, לך תהיה מאמן של נבחרת שיו"ר ההתאחדות שלה, ג'בריל רג'וב, הוא טרוריסט שמאחל כל יום שהמדינה שלנו תכחד. לך, לך ואל תחזור. בעצם שחכם סידי חושב על זה, אם תלך לשם רוב הסיכויים שלא תחזור.

השתיקו את כולם

חכם סידי אוהב לדבר, הוא חי מזה (כן, כן תקנאו. מתפרנס מלדבר…), אבל גם אני יודע מתי לשתוק. אני ועוד רבים. אני מתכוון לקבוצת הכדורסל של מכבי אשדוד. עד לפני חודש, כולם (כולל חכם סידי) שחטו ובצדק יקיריי, בצדק, את הקבוצה ואת הרס"ר צביקה שרף. מאז הם שחטו את הליגה. זה נראה היה רע. 3 הפסדי ליגה ועוד חיכו לאשדוד אילת, מכבי ת"א הפועל ת"א. היה נראה שהעונה הרס"ר עוד עלול לרדת לדרגת נגד ואם לא הוא, אז הקבוצה תהיה מועמדת לירידה. אבל אז הגיע האבל הגדול, שגם חכם סידי רץ לקנות כובע לאכול אותו (כובע עם 3 פינות, זול יותר…).

אשדוד ניצחה את כל המשחקים האלה ועוד ידה נטויה. בקיצור, כל הברבורים של הפרשנים, הפכו ל"ברבורים". לא אין טעות. מי שאחראי על הקאמבק האדיר הזה הוא איזייה סוואן (שזה ברבור בעברית). סוואן פשוט הדהים את כולם, כולל את אנשי אשדוד. ידעו שהוא טוב, לא ידעו כמה. עכשיו כולם יודעים. על הדרך גם התגלתה נקודת אור חדשה, אור סלומון,שהפך לפרויקט של שרף. גם חכם סידי שהוא פרויקטור לא קטן (ארגנתי פעם אליפות השכונה בפנדלים…), מבין שהפרויקט הזה שווה השקעה.
אז עכשיו אולי, רק אולי, אשדוד מסתכלת על הליגה מהצמרת. או נכון יותר מסתכלת על כולם מלמעלה. זה לא חכם, כמו שחכם סידי הבין מזמן. צריך להסתכל בגובה העיניים. כי הגלגל מסתובב. במקרה הזה הכדור. לא שאנחנו מאחלים, רק אומרים.

אירופה שותקת
השבוע שוב הטרור ניצח. הליגה בבלגיה לא נערכה בגלל התראה וחשש מפיגועי טרור. חכם סידי מסתכל על זה מהצד וחושב לעצמו אם אירופה בגלל החשש לא עורכת מחזור, אז פה בישראל לא צריכה להיות בכלל ליגה.
זה רק מעצים את מה שקורה פה. לחיות בשפיות בצל אירועים יומיומיים. אירופה שספגה נוק אאוט לצערנו מהטרור (מראדונה, אתה מהאייטם הראשון, תרחם גם על הטרור באירופה, לא? מסכנים, הם מתוסכלים. אידיוט כבר אמרנו, ארמנדו?), נכנסה לפאניקה ולא מנהלת אורח חיים רגיל. ופה בינתיים, בישראל. זה יומיומי ולא עצרנו לרגע את החיים.

תגידו אני פטריוט, תגידו אני מגזים, תגידו אני לא חכם סידי (ואני כן!), תגידו מה שאתם רוצים (אני מקשיב לכולם… בעיקר לכולן) אבל אי אפשר לא להעריץ את העם הזה. אנחנו כמו עוף החול, קמים כל הזמן שוב ושוב. מתי עצרנו את הליגה בגלל טרור? מתי? המדינה הזו חיה כל חייה תחת צל מלחמות וטרור ומנהלת חיים כפולים, חיים נורמאליים לצד הטרור. מהו אצטדיון הי"א של מ.ס שאשדוד? 11 ספורטאים אולימפיים יהודים שנרצחו במינכן 1972 על ידי טרוריסטים פלסטינאים, רק בגלל היותם יהודים. הבנת מראדונה? (איך חכם סידי עצבני עליו…).
אירופה הבהירה לחכם סידי, כמה הנורמאליות היא כאן ולא שם. כמה כאן אנחנו ממשיכים לקיים אירועי ספורט, במלחמות בטרור. ממשיכים להילחם בכל הכח ולהישאר נורמאליים.

אבל יש אלוהים. מה לעשות, יש. אותה אירופה, שמיהרה לקחת מאיתנו את אירוח המשחקים בכל הענפים בכל המסגרות האירופאיות בהן אנו לוקחים חלק, (לא בגלל שאנחנו באירופה, בגלל שבאסיה אף מדינה ערבית לא רוצה אותנו), בכל פעם שאיזה אויב מסכן פותח נגדנו במלחמה, לא יכולה היום לקיים אפילו משחק כדורגל אצלה ביבשת. לא, לא לארח, לא לקיים בכלל. אני לא שמח לאיד, אבל בוא נגיד שהיקום מתקזז עם כולם.

אני חכם סידי, בניגוד למראדונה הטיפש (סליחה על המחמאה), שמעודד את הטרור, יוצא נגד הטרור ומאחל לאירופה לקיים ליגה סדירה וחיים סדירים. אבל היי אולי, רק אולי הם יבינו מה עובר עלינו כאן. יום-יום, שעה-שעה ואולי יאפשרו לנו לארח בבית גם בזמן טרור.
מניסיון של חכם סידי זה לא יקרה..אז לילה טוב אירופה… see you next year in Israel (נתראה כאן… רק בשמחות).

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך