מהסדרה "סרוגים" לאשדוד

הנושא החשוב ביותר שמינהלות הרבעים מבקשים לקדם באופן עקבי הוא מעורבות פעילה של הציבור בניהול חייהם. לשם כך מושקעים לא מעט משאבים, רעיונות, תכנים ותוכניות וככל שהזמן נוקף כך מתרחב מעגל הפעילים. דוגמא נוספת לכך ראינו כשהמינהלות ארחו לסדנת פעילים את השחקנית טלי שרון מ"סרוגים".

מנהלות הרבעים ארחו את השחקנית המוכרת מסרוגים, השחקנית טלי שרון. היה זה במסגרת הכשרת פעילים לעבודתם למען הקהילה. עד כה ישנם לא מעט פעילים במינהלות, ממגוון רבעים ובמגוון תפקידים, אשר הוכשרו לתפקידם בעזרת גופים מקצועיים שמפעילות המינהלות.

לפני כחצי שנה יצאו המינהלות עם מיזם חדש שנקרא "סיירת פארקים ירוקה", בה חברים תושבים שבזמנם הפנוי הם מתנדבים במנהלות הרבעים. פעילים אלה עושים עבודת קודש. הם מסיירים בפארקים העמוסים בשעות הערב עד לשקיעה, מציגים נוכחות עם הווסטים הצהובים שלהם והכיתוב "מתנדב רובעי במנהלת הרובע", מייצרים הרתעה, תורמים את חלקם בחינוך והסברה, מסייעים בשמירה על הסביבה ומניעת וונדליזם, מעבירים מסרים ו/או תלונות מהשטח ומהתושבים לראש המנהלת ומחמיאים במתן סטיקר סמיילי לילדים שזורקים אשפה לפח.
"מתוקף עבודתם, נתקלים הפעילים בלא מעט קונפליקטים עם תושבים ולא פעם הם צריכים להעיר לתושב על כך שצריך לשמור על סביבה נקיה וכד'" אומר מר אהרון מור – רכז קהילתי במינהלות הרבעים ומציין כי "בשל כך עלה הצורך לתת מענה לקונפליקטים הללו ובעצה אחת עם מנהלת איכות סביבה בעירייה והרכזים הקהילתיים במנהלות, בחרנו לקיים סדנת משחק עם השחקנית טלי שרון".

שרון מוכרת מאוד מסדרות מצליחות כדוגמת "סרוגים" וכבר העבירה סדנת משחק לעובדי מנהלות הרבעים. הניסיון המוצלח איתה הביא להחלטה לקיים סדנה דומה גם לפעילי סיירת הפארקים. ואכן, בסדנא למדו הפעילים להתמודד עם קונפליקטים בצורה מיטבית – על דרך המשחק, על דרך ההקשבה לזולת, ועל דרך ההקשבה האחד לשני.

"הרבה פעמים אנחנו מגיבים לסביבה, לשכן ולחבר בצורה אימפולסיבית, מבלי לחשוב ומבלי לשמוע את הצד השני ומה רצונותיו, ולא רק בסביבה אלא לפעמים גם בבית" נזרקה תובנה זו לחלל הסדנה ואתגרה את הפעילים. ואכן "השחקנית טלי שרון לימדה אותנו להקשיב, לראות ולהבין ורק אז להגיב ותמיד בצורה חיובית" אמר אחד הפעילים.

הסדנה עצמה היתה משעשעת. הפעילים צחקו, שיחקו בדמויות פרועות, הכירו האחד את השני טוב יותר, למדו ונהנו וכל זאת יחד עם מנהלי הרבעים. "את הערב החוויתי הזה הם לא ישכחו זמן רב" אומר אהרון מור ומקווה כי סדנאות נוספות יתקיימו בעתיד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך