מכרז לטיפול בחריגות הקרינה במוסדות החינוך

לאחר ש"השהה" את פעילות ועדת המכרזים שבאחריותו עד לקיום מכרז לתיקון הליקויים בנושא חריגות הקרינה במוסדות החינוך בעיר, נענתה עיריית אשדוד לדרישתו של חבר המועצה עו"ד צחי אבו והשבוע התפרסם המכרז המדובר. עו"ד אבו: אני מודה לראש העיר על עזרתו, אסור שיהיה אף לא ילד אחד, שיהיה חשוף לחריגות קרינה בבית הספר".

כזכור, בתחילת חודש ספטמבר השנה, לאחר שהתפרסם דו"ח של עמותת "אזרחים למען הסביבה" ממנו עלו הממצאים המדאיגים לגבי רמות קרינה חריגות במספר מוסדות חינוך בעיר, פנה עו"ד צחי אבו, חבר מועצת העיר מטעם סיעת "אשדוד אחת" והממונה על איכות הסביבה אל ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בדרישה לקיים דיון בהול בנושא לאחר פניות רבות של הורים מודאגים, ודרש לאשר בהקדם מכרז לאיתור ולתיקון כלל הליקויים וחריגות הקרינה. בנוסף לדרישה, ומתוקף היותו יו"ר ועדת מכרזים, בחר עו"ד אבו לעצור כליל את פעילות הועדה עד למתן הבטחה ברורה לאישורו ותקצובו של המכרז המדובר.

היום (שלישי) התבשר עו"ד אבו כי עיריית אשדוד פרסמה מכרז לביצוע עבודות מיגון מפני קרינת ELF (קרינה מרשת החשמל בתחום התדרים הנמוכים, דוגמת שנאים, קווי מתח, לוחות ועוד) במוסדות החינוך בעיר, במהלכו תתבצע בדיקה חוזרת ומקיפה של כלל החריגות שעלו והתפרסמו בדו"ח, אשר מצא מקורות קרינה בכיתות הלימוד ובסביבת בתי הספר.

עו"ד אבו ברך כמובן על צאת המכרז ואמר כי הוא מודה לראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי ולמשנה למנכ"ל העיריה, הגב' דינה בר אולפן, על התגייסותם המהירה לטובת הנושא החשוב ועזרתם הרבה בקידום הפתרון.

"בתור תושב העיר ואב לילדים הלומדים במוסדות החינוך בעיר, אני אהיה שקט ובטוח הרבה יותר כשאדע בוודאות כי לא יהיה אפילו ילד אחד בעיר שהולך ללמוד במוסד אשר קיים ספק , ולו הקל ביותר, כי עלולה להיות קיימת בו חריגת קרינה, ואני מברך את הנהלת העירייה ואת ראש העיר על פעולתם ועזרתם בנושא".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך