וועד הנמל ניסה לגרום לשביתה והורחק

וועד התפעול בנמל אשדוד הורה לעובדים לא לשתף פעולה עם הסדרנים, ובית הדין הרחיק אותו מסידור העבודה, בטענה לשביתה לא חוקית

בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע הורה אתמול (ב׳) לוועד עובדי התפעול בנמל אשדוד להפסיק את העיצומים בהם נוקטים העובדים מזה שבוע. במסגרת העיצומים, העובדים סירבו לשתף פעולה עם סדרני העבודה בקשר לשיבוץ לעבודה בשעות נוספות.

חברת נמל אשדוד פנתה בשבוע שעבר לבית הדין, באמצעות עו"ד יעקב מלישקביץ' ממשרד עו"ד פינברג, בבקשה כי יוציא צווי מניעה כנגד העיצומים. החברה טענה כי ועד התפעול הורה לעובדים להפסיק להירשם לעבודה בשעות נוספות אצל סדרני העבודה וכי עליהם להעביר את כל בקשותיהם לשיבוץ לעבודה רק דרך הוועד.

כתוצאה מכך, איבדו סדרני העבודה שליטה על הרישום לעבודה בשעות נוספות והם אינם מצליחים להרכיב את כל צוותי העבודה כנדרש לצורך טיפול מלא באוניות העוגנות ברציפים, דבר המעכב את הטיפול באוניות וגורם נזקים חמורים. החברה טענה כי מדובר בשביתה בלתי חוקית שלא הוכרזה כדין ואין לה הצדקה כלשהיא.

בית הדין, בראשות השופט צבי פרנקל, קיבל את כל טענות החברה ודחה את עמדת ההסתדרות. בית הדין קבע כי קיימת חובה של העובדים, הקבועה בהסכמים הקיבוציים, לעבוד בשעות נוספות כל אימת שהדבר נדרש לצרכי העבודה. עוד נקבע, כי יש שינוי בהתנהגות הארגונית של העובדים, ודי בכך כדי לקבוע שיש עיצומים ואין צורך להוכיח פגיעה בתפוקות העבודה.

בית הדין הוסיף שלא ניתן להשלים עם מצב בו הוועד מתערב בסידורי עבודה; מדובר בפררוגטיבה ניהולית של הנהלת החברה ואין לשנות באופן חד צדדי מהמקובל כפי שהיה בעבר. לנוכח זאת הוציא בית הדין צווי מניעה קבועים האוסרים על העובדים לנקוט בעיצומים והורה להם להירשם אצל סדרני העבודה לעבודה בשעות נוספות לפי צרכי העבודה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך