לא תאמינו: זה מה שהישראלים עשו גם בתקופת מלחמת "עם כלביא"

הוצאות הישראלים במבצע "עם כלביא": עלייה דרמטית ברכישות ציוד חירום ובקניות אונליין. המלחמה לא עצרה את הישראלים גם בתקופה זו

נתונים ראשוניים המתפרסמים על ידי חברת שב"א (שרותי בנק אוטומטיים) חושפים תמונה מרתקת של שינויים בהרגלי הצריכה של הציבור הישראלי במהלך מבצע "כלביא". הנתונים מצביעים על עלייה חדה בהוצאות בתחומים מסוימים, המשקפים את החשש הציבורי, ההיערכות למצבי חירום והמעבר הגובר לקניות מקוונות.

על פי נתוני שב"א, עם תחילת המבצע נרשמה קפיצה משמעותית של כ-35% ברכישות ציוד חירום והצטיידות. קטגוריות כמו פנסי חירום, סוללות, ערכות עזרה ראשונה, מוצרי היגיינה בסיסיים ומוצרי מזון יבשים ראו זינוק חד במכירות. נתון זה מצביע על דאגה ציבורית והצטיידות לקראת תרחישים אפשריים, בדומה למגמות שנצפו במבצעים קודמים, אך הפעם בעוצמה גבוהה יותר.

בנוסף, ניכרת עלייה מרשימה של כ-20% בהוצאות על קניות מקוונות, בדגש על רכישות מצרכים ואספקה דרך האינטרנט. נראה כי החשש מיציאה למרכזי קניות הובילה משפחות רבות להעדיף את נוחות וביטחון הקנייה מהבית. מגמה זו ממשיכה את הטרנד שהתחזק בתקופת הקורונה, וכעת מקבל חיזוק נוסף על רקע המצב הביטחוני.

מנגד, נרשמה ירידה מתונה, של כ-10%, בהוצאות על בילויים ופנאי מחוץ לבית, כגון מסעדות, בתי קפה, קולנוע ומופעים. ירידה זו מובנת לנוכח ההנחיות והחשש הציבורי מהתקהלויות ושהייה במקומות פתוחים.

"הנתונים של שב"א מספקים הצצה חשובה להתנהגות הצרכנים בעתות משבר", אומרת גורם בכיר בחברה. "אנו רואים בבירור כי הציבור הישראלי מגיב במהירות לאירועים ביטחוניים, ומשנה את סדרי העדיפויות שלו. ישנה עלייה דרמטית בצריכת מוצרים הקשורים להיערכות וביטחון אישי, לצד התחזקות הקניות הדיגיטליות וירידה בהוצאות על פנאי מחוץ לבית. חשוב להמשיך ולעקוב אחר מגמות אלו גם לאחר סיום המבצע, על מנת להבין את ההשפעות ארוכות הטווח על הכלכלה הישראלית".

יצוין כי מדובר בנתונים ראשוניים, וניתוח מעמיק יותר של דפוסי ההוצאות צפוי להתבצע עם סיום המבצע ואיסוף נתונים נוספים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

עוד כתבות שיעניינו אותך

Back to top button

תפריט נגישות