עיראקי החרים את אלוף ישראל בג'ו'ג'יטסו באליפות העולם בתאילנד

מתחרה מעיראק סירב להתחרות באלן סורמנט אלוף ישראל בג'ו'ג'יטסו, שכל משפחתו מתגוררת באשדוד, באליפות העולם בתאילנד והחרים אותו בגלל היותו יהודי וישראלי. מנגד מתחרים מירדן ואבו דאבי כן התחרו מולו. סורמנט סיים במקום השביעי בעולם. כבוד.
אלן סורמנט
החלום שלו זה לזכות באליפות העולם ושהדגל יתנוסס בראש התורן. אלן סורמנט.

משפחת סורמנט מאשדוד החזיקה השבוע אצבעות לבן המשפחה, אלן, שהתחרה באליפות העולם בג'וג'יטסו בתאילנד. זו הייתה לו תחרות שנייה באליפות העולם, בה הוא מייצג את ישראל. אלן סיים בסופו של דבר במקום ה-7 בעולם. השיג מצוין.

אבל מה שהן לא ידעו היא העובדה שבדרך להישג, הוא נאלץ להתמודד עם יחס מפלה ולא ספורטיבי של המתחרה מעיראק והמשלחת העיראקית, שפשוט הודיע כי הוא לא יתחרה מול הספורטאי מישראל.

אלן מספר: "זה היה הקרב החמישי שלי באליפות. חיכיתי והייתי מרוכז. בכלל לא חשבתי שלא להתחרות מול יריב בגלל שהוא מארץ מסוימת. אבל אז הודיעו לי שהמשלחת העיראקית והספורטאי נגדו הייתי אמור להתחרות, מסרבים להתחרות מולי כי אני ישראל ויהודי. חבל זה ספורט".

אלן המופתע ירד מהמזרן וחיכה לקרב הבא שלו. הפעם מול ירדני, שהסכים לעלות למזרן. אלן גבר עליו. המתחרה הבא היה מאבו דבי, שהחליט בסופו של דבר כם להתחרות כי חשש לאבד נקודות והפעם היה זה אלן שנוצח.

בסופה של תחרות סיים אלן במקום השביעי ומהכובד. אלן: "יש הרבה דברים שאני לוקח מהאליפות הזו. דברים שישפרו את המקצועיות שלי. אני מאוד שמח שלקחתי חלק באליפות והמטרה שלי באליפות העולם הבאה היא המקום הראשון. סימנתי את זה כמטרה שלי עכשיו".

כזכור סיפורו של אלן, שעלה ממכסיקו  לישראל עם משפחתו לאשדוד, פורסם "באשדוד אונליין" ובעיתון "המגזין". אלו עובד כמאבטח בכדי להשלים את הכנסתו ולהמשיך בספורט המקצועני. אולי עכשיו לאחר המקום המכובד באליפות העולם, ימצא סוף סוף נותן חסות.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך