ארבעה חרדים מאשדוד במרדף אחר מנהיגי החמאס

ארבעה אשדודים שתבעו בבלגיה לפני שש שנים את מנהיגי החמאס, דורשים מבית המשפט לזרז את מעצרם

על רקע מתקפת הטרור בפריז: בשבוע שעבר פנה עו"ד מרדכי ציבין לתובע הפדרלי הבלגי, בבקשה לזרז מתן החלטה בתלונה שהגיש בבלגיה נגד בכירי החמאס בשם ארבעה ישראלים, חרדים תושבי אשדוד המחזיקים גם באזרחות בלגית, אשר נפגעו במהלך מבצע 'עופרת יצוקה'.

עקב התלונה, שהוגשה בדצמבר 2009 ובה התבקשה משטרת בלגיה להוציא צווי מעצר נגד בכירים בחמאס, נפתחה חקירה, במהלכה הגיעו המתלוננים לבלגיה, לפי דרישת התובע, ומסרו עדותם בפני שופט חוקר.

כמו כן הומצאו לתביעה הבלגית, על פי דרישתה, מסמכים רפואיים לביסוס התלונה.

בתלונה מתבקשת משטרת בלגיה להוציא צווי מעצר בין היתר נגד איסמעיל האנייה, מוחמד דאף, חאלד משעל ועוד בכירים של ארגון הטרור חמאס. כזכור, פלסטינים הגישו באירופה תלונות דומות נגד ציפי לבני, אלוף (מיל.) דורון אלמוג ועוד.

בפנייתו לתובע הבלגי, מדגיש עו"ד ציבין כי חלפו שש שנים מאז הגשת התלונה והטיפול בתביעה בקושי התקדם, למרות שלקוחותיו מילאו אחר כל דרישות התביעה הבלגית.

עתה, לנוכח הטרור המשתולל באירופה, כתב ציבין, כי יש מקום לזרז את מתן ההחלטה בתלונה לא רק לתועלת המתלוננים, אלא גם לתועלת הציבור בבלגיה, כמו גם בכל אירופה.

עו"ד ציבין אומר: "העיכוב וגרירת הרגליים בטיפול בתלונה ובמתן החלטה הוא עוול כלפי לקוחותיי ולא פחות, כלפי הציבור באירופה ובצרפת ובבלגיה בעיקר. ההתנהלות הזו היתה לרועץ וחבל, משום שהיא עשויה היתה להיות הרתעה מסויימת כלפי טרוריסטים".

ציבין, עו"ד הידוע כבעל קשרים מסועפים ברחבי העולם, מהם מסתוריים ובלתי שגרתיים, היה הישראלי הראשון שהגיש תלונה לבית המשפט הפלילי הבינלאומי בהאג, נגד אבו מאזן ובכירים נוספים ברשות הפלשתינית ובחמאס.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך