בשל החשש מהמצב, אבטחה כבדה לנבחרת הכדורסל נשים בטורקיה.

נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל, טסה היום לטורקיה, שם תפתח במוצ"ש את משחקיה במוקדמות אליפות אירופה. בשל החשש מהמצב הביטחוני, צפויה אבטחה כבדה וחסרת תקדים סביב בנות הנבחרת, אותה ילוו מאבטחים מהארץ ומטורקיה. 4 מתוך 12 הבנות והמאמן עדן ענבר, הן ממכבי בן אשדוד. אחת מהן היא אלישה קלארק, המתאזרחת, לה זו תהיה הפעם הראשונה שהיא מייצגת את ישראל. בראיון שהעניקה המתאזרחת של נבחרת ישראל ומכבי בן אשדוד, לאתר איגוד הכדורסל, היא מספרת על ההתרגשות שלה לייצג לראשונה את ישראל. קלארק: זה כבוד גדול לייצג את ישראל".

נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל, המריאה היום (חמישי)  לאיסטנבול ומשם תמשיך לאנקרה, לקראת המשחק במוצאי שבת בשעה 20:00 (שידור בספורט 5+), במסגרת מוקדמות אליפות אירופה, מול טורקיה.

בהתאם למצב והתקופה, הנבחרת תגיע עם אבטחה גדולה מאוד לאנקרה, כולל צוות נרחב של מאבטחים שיצא איתה מהארץ וכאלו שיצטרפו שם, בנוסף לצוות ענק מטעם המשטרה הטורקית. זו תהיה אבטחה כמעט חסרת תקדים, שבה יילוו כמה עשרות מאבטחים, כולל מאבטחים של שירותי ביטחון ישראלי, חלקם גלויים וחלקם מוסווים, את בנות הנבחרת, במלון, באימון ובכל מקום שיהיו.

הנבחרת תפגוש את אחת הנבחרות הבכירות באירופה, זו שסיימה את האליפות ביוני האחרון במקום החמישי ושנתיים קודם זכתה במדליית הארד.  בפעם האחרונה שישראל וטורקיה נפגשו היתה במוקדמות אליפות אירופה 2006, בטורקיה והנבחרת הפסידה 87-76. הקלעיות הבולטות של הנבחרת אז נמצאות בסגל גם היום, קטיה לויצקי עם 18 וליעד סואץ קרני עם 16. נעמי קולודני עוד שורדת מהסגל הזה שיחקה 4 דקות. אגב בגומלין בארץ כעבור מספר ימים ישראל ניצחה 80-91 עם 22 נקודות של לירון כהן ו-21 של ג’ניפר פליישר. ליעד סואץ קרני תרמה 18, קטיה לויצקי 4.

אחת הפנים החדשות בסגל של עדן ענבר, היא המתאזרחת אלישיה קרלארק. זו הפעם הראשונה שלנבחרת ישראל יש בסגל שחקנית בכירה מה-WNBA וקלארק נרגשת מההזדמנות: “זה באמת מרגש. זה כבוד להיות חלק מהדבר הזה. זו הפעם הראשונה שיש לי הזדמנות לייצג מדינה”.

גאה לייצג מדינה שלמה. אלישה קלארק. (צילום: פבל)
גאה לייצג מדינה שלמה. אלישה קלארק. (צילום: פבל)

חשבת שאי פעם תייצגי את ישראל?
“ממש לא. לא חשבתי וכל התהליך הזה של ההתאזרחות שלי היה די מפתיע ונהדר מבחינתי. כשאני רואה את הבנות פה, אני מבינה שזה כבוד גדול וזה בכלל לא משנה איזו מדינה אתה מייצג, אתה רוצה לעשות את זה על הצד הטוב ביותר ואני באמת מתרגשת”.

עד כמה זה שונה מבחינתך לייצג מדינה מקבוצה?
“מאוד. בקבוצה אתה מייצג את הקהל שלה, את העיר ואת המערכת והרבה פחות אנשים מתעניינים במה שקורה איתך. כשאתה משחק בנבחרת אתה מייצג מדינה שלמה ואני גאה בזה".

ומבחינת כדורסל?
“שונה מאוד. אין פה הרבה אמריקאית כמו בקבוצות. פה נוכל לראות את כוחו של הכדורסל הישראלי ולי יצא לשחק עם שחקניות שאני משחקת נגדן כל העונה ובמשך כמה שנים. זה באמת נחמד”.

ותפקידך יהיה שונה מאשר באשדוד?
“אני עדיין לומדת את זה. אני עדיין מחפשת את דרכי בנבחרת ומנסה למצוא איך אני עוזרת לנבחרת לנצח כמה שיותר משחקים”.

ראיתם את טורקיה בוידאו. איך התרשמת?
“הם קבוצה טובה מאוד. יש להם הרבה מאוד ניסיון וכישרון, אבל לכל קבוצה יש גם חסרונות והתפקיד שלנו לנצל את החולשות שלהם”.
את נהנית?
“מאוד”.

כאמור שליש מבנות הנבחרת הן מהאלופה מכבי בן אשדוד. הקפטנית של הנבחרת, היא שי דורון, קפטנית הקבוצה. איתה בסגל גם קטיה לויצקי, רוני בן נון וכאמור קלארק. מאמן הנבחרת הוא עדן ענבר. מאמן מכבי בן אשדוד. שידור ישיר ב5+ (20.00)

אבטחה כבדה על נבחרת הנשים במוצ"ש. צילום: Alexandre Vallaury
אבטחה כבדה על נבחרת הנשים במוצ"ש. צילום: Alexandre Vallaury

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך