אלכסנדר הגדול!

שחקני מ.ס. אשדוד שוב הפגינו נחישות ואופי של ווינרים, כשחזרו מפיגור של שני שערים מול הטוענת לאליפות, הפועל באר שבע, לשוויון דרמטי בדקה ה-90

הדרבי של הדרום הבטיח וגם קיים. למעלה מ-4,000 צופים, משחק דינאמי ומלא באירועים, ארבעה שערים, צהובים, אדומים וסיום דרמטי, אולי הכי דרמטי שיכול להיות. גם בשנה שעברה היה תרחיש דומה רק בכיוון ההפוך. מ.ס. אשדוד הייתה זו שהוליכה 0:2 מצמד של ירו בלו כבר במחצית הראשונה, אך אליניב ברדה ומאור בוזגלו כבשו לזכות האורחים והביאו לחלוקת נקודות. הפעם היו אלו שחקני אשדוד שנקלעו לפיגור מוקדם אך ידעו להרים את עצמם ולהשוות את התוצאה.

פתיחת המשחק הייתה כולה של אשדוד שהשתלטה על מרכז השדה ותקפה את שערו של אוסטין אג'ידה, אבל אז בניגוד גמור למהלך המשחק היה זה שלומי ארבייטמן, שבצמד שערים משתי התקפות בודדות, העלה את האורחים ליתרון מבטיח של 2:0 כבר אחרי 30 דקות של משחק.

ניר קלינגר בחר לפתוח עם חלוץ הרכש ניקולס פלצ'וק לצידו של ירו בלו בהתקפה, ונראה כי פלצ'וק הוא תוספת כוח להתקפה של אשדוד, ככל שיתאקלם ויהיה מתואם יותר עם יתר חבריו לחלק הקדמי. גם מיכאל אוחנה נכנס טוב למשחק, אך הוא עדיין לוקה בתסמונת הפעולה האחרונה, כשהוא צריך לשפר את יכולת קבלת ההחלטות שלו תחת לחץ. תזמונים נכונים, בעיקר במסירות, ונקבל את השחקן שכולם מחכים ומצפים לראות.

 

גבוה מעל כולם בלט אלכסנדר דוידוב, שהיה בעל הבית במרכז השדה. לא בכדי טוענים כשדוידוב טוב, כל הקבוצה טובה. הוא נמצא בכל מקום, מחלץ כדורים בהגנה ומוביל התקפות, תמיד נמצא באזור ההתרחשויות, וחשוב מכל, בעל בעיטה קטלנית, חזקה ומדויקת, כזו שאחראית ללא מעט שערים העונה, כשאחד יפה יותר ממשנהו. השבוע היה זה שוב דוידוב שהחזיר את אשדוד למשחק בדקה ה-48, כשהשתלט על כדור שהורחק מהגנת ב"ש, עצר על החזה, התקדם, הניף את רגל שמאל ושיגר טיל מ-20 מ' שנעצר רק ברשת של אוסטין אג'ידה.

אשדוד המשיכה ללחוץ גלים-גלים במטרה להשוות את התוצאה, אך שחקני באר שבע לא ויתרו ומצד שני יצאו להתקפות מתפרצות מהירות בהן ניסו לתפוס את הגנת אשדוד לא מוכנה, ובאחת ההתקפות היה זה אופיר מרציאנו שרשם הצלה גדולה. בנצי מושל ואור אינברום, שנכנסו במהלך המחצית השנייה, הוסיפו רעננות ומהירות להתקפה של אשדוד ובדקה ה-90 זה גם הניב פרי. כדור עומק מצוין של אינברום מצא את גדי קינדה ברחבה של ב"ש. קינדה ניסה לעבור את אוסטין אג'ידה, שהכשיל אותו. לשופט גיא גרבר לא נותרה ברירה, הוא הורה על בעיטת עונשין מ-11 מ' ואף שלף לשוער הבאר שבעי את הכרטיס הצהוב השני. מאחר ואלישע לוי גבר ביצע את שלושת החילופים, נאלץ להיכנס לשער הובאן, הקשר האחורי, שלא יכל לעצור את הפנדל של ירו בלו. 2:2 דרמטי בסיום.

"גם במחצית הראשונה שלטנו אבל הם הובילו משתי התקפות, אמר ניר קלינגר בסיום. כבשו שני שערים ואם היינו מרוכזים יותר בתוספת הזמן של המשחק גם היינו מנצחים"

 

מה אמרת לשחקנים במחצית שגרם להם לצאת מחדרי ההלבשה אחרת לגמרי מאיך שהם ירדו להפסקה?
"אמרתי לשחקנים במחצית להאמין אבל אני מאוד שמח על הדרך שבה שיחקנו בטח מול קבוצה איכותית כמו ב"ש".

ומה יהיה עם חוסר היציבות הזה שמאפיין את מ.ס. אשדוד העונה?
"אני חושב שאנחנו משתפרים בכמה פרמטרים כדי להיות ווינרים, אבל מצד שני יש לנו כמה פעמים שאנחנו נרדמים, ואם אנחנו רוצים להיות למעלה נצטרך לשפר את זה כדי לתת על זה את הדעת".

אז לאן אשדוד מסתכלת, לפלייאוף עליון או תחתון?
"כדאי שנסתכל למעלה אבל כל קבוצה בליגה מהמקום החמישי ומטה צריכה להיות זהירה ואנחנו משחקים בשביל לנצח ומשחקים כדורגל ולא נמושות בכל משחק".

ביום שבת (17:00) יוצאת אשדוד למשחק חוץ קשה מול מכבי חיפה, שעדיין מחפשת את עצמה. מאז החליף מרקו בלבול את סטנויביץ' בעמדת המאמן, צברה חיפה רק 4 מתוך 18 נקודות אפשריות, כשבחמשת המשחקים האחרונים כובשת רק שער אחד, וגם הוא בכדור עונשין מ-11 מטר. מרקו בלבול, שמרגיש איך החבל אט אט מתחיל להתהדק על צווארו, ישתמש בכל הכלים העומדים לרשותו, וככל הנראה יפתח בחוד ההתקפה עם שני חלוצי הרכש הנוצצים, איתי שכטר ואלירן עטר.

מצד שני, קלינגר יחסר את גדי קינדה, שייעדר עקב צבירה של כרטיסים צהובים, כשככל הנראה שי חדד יתלבש ויהיה חלק מהסגל של קלינגר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך