גדי קינדה: "אם לא נעלה ליגה זה יהיה כישלון"

גדי קינדה, עוד לא בן 22, התחיל עונה חמישית במ.ס. אשדוד, הפך לשחקן מהמובילים בקבוצה ועכשיו גם בנבחרת הצעירה. הוא חולם על ספרד, אבל בינתיים השחקן שסירב להצעה מליגת העל לפני פתיחת העונה, רוצה להעלות את מ.ס אשדוד חזרה לליגת העל. "זה מקומה הטבעי", הוא אומר בביטחון מוחלט, לקינדה לא נעים שאומרים לו שהוא דוגמא לאחרים ושחקן מוביל. ראיון עם בחור שלא יודע לקבל מחמאות, אבל יודע טוב מאוד ש"השמיים" מבחינתו "הם הגבול"
קינדה באימון

בחלומו רואה גדי קינדה, איך הוא מוסר לנייאמר כדור מדוד לרגל, בדרך לעוד שער לזכות ברצלונה. נכון זה נראה חלום, אולי רחוק, אבל אל תזלזלו בחלומות של קינדה, שמגיל 10 כבר בלט במועדון ספורט אשדוד ובגיל 17 וחצי כבר היה בבוגרים של הקבוצה, ועכשיו בנבחרת הצעירה, בקמפיין השני שלו כבר. אז אם בחלומות עסקינו, הרי שקינדה עוד יגשים את זה. הבחור אם שכחתם עוד לא בן 22.

קינדה: "אני חולם על חו"ל ואם חו"ל, אז לשחק בליגה הספרדית, זה הכי מתאים לי. זו ליגה שאני אוהב ורוצה להיות בה. משחק שם שחקן שאני מאוד אוהב, נאיימר". חולם בספרדית. קינדה כבר בלט בקבוצת הילדים, בקבוצה עם כמה שחקנים שמשחקים היום בקבוצה הבוגרת, כמו טום בן זקן, ניב זריהן, בנצי מושל ואחרים. הוא הוקפץ לבוגרים בתקופת יוסי מזרחי, כשהוא עדיין לא בן 17 וחצי, והיום הוא כבר שחקן ותיק שמשחק עונה חמישית בבוגרים. זוכרים? הוא עדיין לא בן 22… (1.1. איזה תאריך מדהים…).
"אני כבר כמה שנים טובות בקבוצה הבוגרת. אני גדלתי במ.ס אשדוד, עברתי את כל השלבים בקבוצה, דרך כל המחלקה והאקדמיה לכדורגל. אני חייב הרבה למועדון הזה".

כשהוא אומר שהוא חייב למועדון הזה, הוא מתכוון שלמרות שהקבוצה ירדה לליגת המשנה, הוא נשאר באשדוד: "אני רוצה להעלות אותה חזרה. זה לא שלא היו הצעות בקיץ. היו הרבה, מקבוצות כמו הפועל ת"א בית"ר ירושלים, הצעות שכבר יכלו להבשיל לכדי חוזה".
אבל קינדה, בצוותא עם ג'קי בן זקן, בו הוא רואה מנטור, החליטו שזה יעשה לו טוב להישאר עוד עונה לפחות באשדוד, ולחתום בשלב יותר מתקדם בקריירה שלו בקבוצה אחרת.

קינדה מספר: "כמו שאמרתי, היו לי הצעות בקיץ אבל החלטתי להישאר. אני רוצה להחזיר את הקבוצה למקום הטבעי שלה, לליגת העל. בעתיד אני מאמין שאגיע למקומות אחרים, בליגת העל ואולי בחו"ל. אבל כרגע המטרה שלי היא לראות את הקבוצה שלי בליגת העל. זה מקומה ואני מאמין ובטוח שזה יקרה".

בטוח?
"חד משמעית. אי עלייה תהיה כישלון. עם הסגל שלנו אנחנו חייבים לעלות. יש לנו את הסגל הטוב ביותר בלאומית".

לא קשה יותר לשחק בליגה הלאומית? היא ליגה פיזית יותר.
"ההבדלים בין הליגות הם גדולים בכל הפרמטרים. בליגה הלאומית אנחנו שולטים בכל משחק וזה הרבה יותר קשה, קבוצות מסתגרות נגדנו, כמו שאנחנו עשינו לעיתים בליגת העל. ליגת העל מאוד חסרה לי, אני מתגעגע אליה. לקהל, למגרשים, לרמת השחקנים, לתקשורת, הכל. לכן המטרה היא לחזור לשם. חשוב לי לעלות עם הקבוצה, לשמח אנשים ואח"כ תבוא הפריצה שלי. אבל עכשיו זה לנגד עיניי".

אגב הקבוצה, יש מאמן חדש, אייל לחמן. איך זה לעבוד איתו?
"אם נמשיך את מה שאמרתי על עליית הקבוצה ליגה, הרי שאייל הוא המאמן המתאים ביותר לעלות ליגה השנה. הוא מבין המון כדורגל, יש איתו אווירה של מקצוענות, יש קצב בכל אימון. טוב שהוא בא השנה".

ואם קצב, הרי שלחמן כל הזמן מחמיא לשחקן שהוא נותן כל מה שיכול ויותר. קינדה באמת נחשב לשחקן שכל הזמן רץ, החל מהדקה הראשונה. הוא משחק כקשר אחורי ואם נרצה לדייק יותר, כחמישים חמישים. אבל לא רבים יודעים שהוא דווקא החל את הקריירה שלו כשחקן מתחת לחלוץ. אבל אם תשאלו את גדי הוא מאושר מזה.

קינדה: "רוב שנותיי שיחקתי כמו שאתה אומר כקשר מתחת לחלוץ. בבוגרים כשעליתי, התחלתי בכנף ואז ניר קלינגר, העביר אותי לתפקיד הזה ואני מאושר מזה. מצאתי את מקומי הטבעי". כשהוא אומר שהוא מאושר ומצא את מקומו הטבעי, קינדה מתכוון שהתפקיד הזה גם הביא לו זימונים לנבחרת הצעירה, בה מצא את מקומו בהרכב ואם לשפוט לפי המשחק מול הונגריה, בניצחון 3:0 (עם שערים של דין דוד ומיכאל אוחנה, חבריו למ.ס אשדוד) הוא עוד יקבל זימון גם לבוגרת.

אגב, קינדה וחבריו למ.ס אשדוד, השתיקו בהופעה שלהם מול הונגריה, גורמים שונים בליגת העל, כמו "גורמים" בהפועל ת"א שטענו כי אריק בנאדו מאמן הצעירה, היה צריך להזמין על חשבונם שחקנים שמשחקים בליגת העל. השחקן עצמו לא רצה להגיב, אבל מאמנו בנבחרת בנאדו, התייחס לכך בכלי התקשורת השונים. בנאדו אמר בין היתר: "מי שמוכשר להיות פה, נמצא פה. נכון יש הרבה שחקנים ממ.ס אשדוד, אבל הם פה בגלל היכולת שלהם. אשדוד ומכבי חיפה הם הקבוצות שמביאות הכי הרבה שחקנים לנבחרת הצעירה כי השחקנים מתאימים לי. אני לא בוחר שחקנים לפי הקבוצה, אלא לפי היכולת שלהם".

על טענות אנשי הפועל אמר בנאדו: "אמרתי שאני בוחר רק לפי היכולת המקצועית שלהם".

גדי, מחמאה וטענה בצידה?
"אני מעדיף לא להתייחס לזה. בוא נעבור שאלה".

טוב. אז איך בנבחרת? הפכת לשחקן מוביל לא רק בקבוצה אלא גם בנבחרת הצעירה.
"זה מחמיא לי מאוד מה שאתה אומר. אני באמת שואף גבוה. זה קמפיין שני שלי בנבחרת והיה לי ברור שאשחק בה. אני ותיק פה ולא חשבתי לרגע שלא אפתח. אני שמח שהצלחנו מול הונגריה ושמח שמאמינים בי. לגבי הליגה אם אתה אומר שאני שחקן מוביל, אז זו גם מחמאה ותודה על כך. את זה יגידו אחרים. אני לא יכול להגיד על עצמי".

בכלל נראה כי קינדה שחקן שמעדיף לא לדבר על עצמו, אבל מבין מאוד שהוא דוגמא לילדים רבים אחרים. לקינדה קצת לא נעים עם האמירה שהוא דוגמא לילדים אחרים שיכולים להגיע לכל חלום, והוא עונה ספק מבוייש: "תראה, אני לא יכול להגיד על עצמי שאני דוגמא לאחרים. את זה הם צריכים להגיד, הילדים עצמם. אבל אני מבין שכשחקן ליגה ושחקן נבחרת, יש מי שמסתכל עליי. אני תמיד זוכר את זה. מבחינתי לעשות הכל להיות דוגמא שידעו גם הם שהשמיים הם הגבול".

נזכור את זה גם כשישחק בספרד…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך