"תעופי מכאן, אני לא מוכר לחיילים"

עמית פרטוק (20) מאשדוד עמדה בעין הסערה, בזמן שמוכר בחנות ספורט בת"א סירב למכור לה נעליים, רק בגלל שהייתה על מדים. פרטוק כתבה פוסט זועם, יואב אליאסי ("הצל"), שיתף את הפוסט של פרטוק, ומשם הדרך הייתה קצרה להפוך לכוכבת של ממש, עם גלי תמיכה חסרי תקדים

עמית פרטוק לא האמינה שפוסט זועם שלה יגרום לסערה רבתי ברשתות החברתיות, עם עשרות אלפי לייקים, אלפי תגובות תומכות ואינספור שיתופים. פרטוק, מפקדת קורסים בבה"ד 7, יצאה בתחילת השבוע עם ידיד קרוב (אף הוא חייל על מדים), לטיול אחר הצהריים בדיזינגוף סנטר בתל אביב. עמית נכנסה לחנות הנעליים "ספורט סנטר", וקיבלה יחס פוגע ומזלזל, רק בשל היותה על מדים.

עמית מיהרה לכתוב פוסט זועם בדף הפייסבוק שלה: "לאור המצב בזמן האחרון, אני חייבת לספר משהו שקרה לי היום. שלחו אותי למשימה מחוץ לבה״ד 7, ובדרך חזרה עברתי בדיזינגוף סנטר בתל אביב, נכנסתי לחנות נעליים ושאלתי אם יש הנחה לחיילים. המוכר ענה בתוקפנות שלא. המשכתי להסתכל על הנעליים בחנות, קלטתי זוג נעליים שממש אהבתי, התקרבתי כדי להרים את הנעל והמוכר צעק לי: 'לא, לא, לא, לא, לא…'. נעצרתי והסתכלתי עליו, שאלתי אם אני יכולה לראות את הנעל והוא ענה: 'לא, תעופי מכאן אני לא מוכר לחיילים, תעופי מכאן…'. שאלתי אותו אם הוא רציני כי חשבתי שהוא צוחק אולי, ומסתבר שלא כי אחר כך שוב הוא אמר: 'תעופי מכאן, לא מוכר לחיילים', פלוס מבט מאיים בעיניים שגרם לי לבעוט בכמה נעליים שהיו בחלון ראווה וללכת. ואני שואלת את עצמי, לאן הגענו?! ומתי הפכנו להיות כל כך מנותקים מהסביבה שלנו".

הפוסט הטעון של פרטוק נצפה ע"י יואב אליאסי, המכונה "הצל", שהפך לכוכב של ממש ברשתות החברתיות בשל הפוסטים החריפים שהוא מעלה מידי יום, רובן סביב העמדות הימניות הברורות שלו. "הצל" שיתף את הפוסט של פרטוק, ומשם הדרך הייתה קצרה להפוך לכוכבת hayelt2של ממש, עם גלי תמיכה חסרי תקדים.

עמית פרטוק אמרה לעיתון "המגזין": "למען האמת, לא האמנתי שפוסט כועס שלי יגרום לכזו סערה, וקיבלתי הרבה מאוד תגובות, רובן תומכות ומפרגנות והיו גם כאלה שעקצו וניסו להקניט אותי בצורה כזו או אחרת. אני שלמה לחלוטין עם מה שכתבתי, זו אמת לאמיתה, ולא חשבתי על עצמי באותם רגעים שכתבתי, אלא רציתי להזהיר חיילים אחרים שלא יעברו השפלה דומה כפי שאני עברתי, ולא ייכנסו יותר לחנות הזו".

פרטוק מספרת על החיבור שנוצר לה עם "הצל" בעקבות הפוסט: "הוא שלח לי הודעה בפייסבוק וביקש את הטלפון שלי, דיברנו והסברתי לו בדיוק מה קרה. הוא ביקש את האישור שלי לשתף את מה שכתבתי, כמובן שהסכמתי ומאותם רגעים כל הרשת עסקה בסיפור הזה, כולל עיתונאים ממדיות שונות שצלצלו אלי וביקשו תגובה".

פרטוק ממהרת להסביר: "חשוב לציין שאני לא קיצונית בדעות הפוליטיות שלי, אבל פשוט זעמתי על כך שמזלזלים ופוגעים בכל מי שלובש מדים. אני בטוחה שהמוכר לא ידבר יותר ככה". פרטוק, שלמדה במקיף ו', עלתה לפני מספר שנים לכותרות בקונוטציה שונה לגמרי. היא זכתה באליפות ארצית בריקודי ברייקדאנס, ונחשבת עד היום לאחת הרקדניות הטובות בארץ בתחום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך