לשנן היטב: לכיש 271

בפיקוד העורף ממשיכים לשדרג את מערכות ההתרעה לירי טילים לכיוון ערי הדרום, ויצאו בקמפיין מקיף כדי שכל אחד מתושבי האזור, יזכרו את המספרים שיופיעו בזמן שהגזרה ברצועת עזה תתחמם

תושבי אשדוד צריכים לעלות לישון ולקום בבוקר, כשהם זוכרים את צמד המילים: לכיש 271. כמובן שעדיף שהמספר הזה יישאר רק בזיכרון, מאחר ובכל פעם שהצירוף הזה יופיע על מקלטי הטלוויזיה, נדע שטיל שוגר מכיוון רצועת עזה לעיר אשדוד.
מסע ההסברה של פיקוד העורף נועד לחבר את הציבור אל מקורות המידע והגופים המסייעים לו בעת חירום. בתחילת השבוע האחרון התחיל גל שלישי במסע ההסברה המתוכנן, ובפיקוד העורף מבקשים מגורמי התקשורת והגופים המופקדים על הפצת המידע, להיות מעורבים פעילים ולקדם את ההסברה בקרב התושבים.

לרשות התושבים עומד האתר של פיקוד העורף (www.oref.org.il) ובו כל המידע הרלוונטי לציבור. מידע זה יופץ באמצעות עמודי הפייסבוק, פוסטים חדשים, עמודי פרסום והמוקד העירוני, כך שכל אזרח המעוניין ללמוד על אזורי ההתגוננות וזמני הכניסה למרחבים המוגנים, כמו גם על התנהגות נכונה בעת חירום, בכל תרחיש אפשרי, מוזמן להשתמש בטכנולוגיות הללו הזמינות לכל איש ואישה.

אזור ההתרעה של העיר אשדוד: לכיש 271, וזמני ההתרעה נותרו 45 שניות. באתר פיקוד העורף מופיעות כל הנחיות התגוננות והם מבקשים לרענן את ההנחיות לציבור לפי אזורי ההתרעה החדשים ולהדגיש כי בהישמע אזעקה יש לפעול כדלקמן:

• אם אתם בתוך מבנה – יש להיכנס תוך 45 שניות לממ"ד, ממ"ק, מקלט או חדר פנימי מוגן ולסגור דלתות וחלונות.
• דיירים בקומה עליונה, המתגוררים בבניין מעל שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט פנימי, ירדו שתי קומות. דיירים בקומה עליונה המתגוררים בבניין בן שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט פנימי ירדו קומה אחת.
• אסור להימצא ברחבת הכניס לבניין מחשש לרסיסים והדף.
• להתרחק מחפצים לא מזוהים או מרקטה המונחת על הארץ. להרחיק סקרנים ולהודיע למשטרה. להתרחק מזירת אירוע ולאפשר לכוחות הביטחון נגישות מהירה.
• אם אתם מחוץ למבנה (או בתוך קרוואן לא מוגן) – יש לשכב על הארץ ולהגן על הראש באמצעות הידיים.
• הנוסעים ברכב: יעצרו בצד הדרך, יצאו מהרכב ויכנסו למבנה או למחסה קרוב.
במידה ולא ניתן להגיע למבנה או מחסה בפרק הזמן הנתון, יש לצאת מהרכב, לשכב על הרצפה ולהגן על הראש בעזרת הידיים. במידה ולא ניתן לבצע את שתי ההנחיות הקודמות יש לעצור ולהמתין ברכב 10 דקות.
• הנוסעים באוטובוס: על הנהג לעצור את האוטובוס, לפתוח את הדלתות ועל הנוסעים להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על ראשם.
• הנוסעים ברכבת: על הנהג להאט את הרכבת ל-30 קמ"ש במשך 10 דקות ועל הנוסעים להימצא מתחת לקו חלונות.
• יש לשהות במרחב המוגן 10 דקות. יש להמשיך ולהאזין לאמצעי התקשורת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך