מכבי אשדוד חוזרת לחיים: ניצחון גדול על הפועל ת"א

מכבי אשדוד בעידן צביקה שרף נראית הרבה יותר טוב מאשר אשדוד של פתיחת העונה, וזה בא לידי ביטוי גם בתוצאות (שני ניצחונות והפסד בודד לשרף באשדוד), וגם ביכולת בפרקט, במוצ"ש האחרון אשדוד רשמה ניצחון חוץ מרשים על הפועל ת"א 103-98 (לאחר הארכה)

צביקה שרף הוא ממאמני הכדורסל הטובים באירופה ועל כך אין עוררין. שרף הגיע למכבי אשדוד לפני פחות מחודש והצליח לשנות את פני הקבוצה מקצה לקצה, לא רק בתוצאות אלא גם במשחק, בהתלהבות ובמחוייבות של השחקנים. לא צריך להתלהב מהופעה חד פעמית של יהוא אורלנד או של שחקן אחר, אלא יותר מהגיבוש של הקבוצה, מהעובדה שיש חמישייה שרצה ברוב שלבי המשחק ביחד ועושה את העבודה, ובעיקר בסדר של הקבוצה גם במשחק ההגנה וגם במשחק ההתקפה. בקצב הזה שרף ירשום את אחד ההישגים הגדולים בקריירה שלו ויצליח להשאיר את אשדוד בליגת העל. שוב, לא צריך להתלהב יתר על המידה ולא צריך לשכוח את הניהול החובבני של הקבוצה, עם קבלת החלטות גרועה בחלק הראשון של העונה, אך יחד עם זאת צריך לברך על השינוי שנעשה, גם אם באיחור מוגזם.

במוצ"ש האחרון אשדוד יצאה למשחק חוץ קשה ביותר באולם הדרייב-אין של הפועל ת"א. על הנייר, האדומים מת"א היו אמורים לנצח את המשחק, אבל אשדוד הכתיבה את קצב המשחק מהתחלה ופשוט לא נתנה להפועל לחזור למשחק. ג'יימס נאנלי היה מצוין, עם סלים חשובים ביותר, כאשר גם יהוא אורלנד סוף-סוף התעורר, לאחר משחקים מביכים שלו בשבועות האחרונים. המבחן של אורלנד יהיה בשבועות הקרובים, ונראה האם מדובר במופע חד פעמי או שמא צביקה שרף הצליח לשנות אצלו את הכיוון והוא ייקח אחריות גם במשחקים הקרובים. אשדוד ניצחה לאחר הארכה 103-98 וראויה לכל המחמאות.

צביקה שרף אמר לאחר הניצחון החשוב: "זה היה ניצחון חשוב מאוד על קבוצת צמרת, באחד המגרשים הכי קשים שיש בארץ. דיברנו כל השבוע על ניצחון כי אין לנו אפשרות לוותר על אף משחק. בשבוע שעבר מול הפועל ירושלים עברנו רבע שלישי לא טוב ומול הפועל ת"א היינו טובים יותר, למרות שנכנסו להארכה. הגענו לשם אחרי שעשינו שטויות ובמצב קשה בשל הרוטציה הקצרה, אבל הראנו שאפשר לנצח".

ביום ראשון הקרוב אשדוד תארח את גלבוע/גליל בקרב תחתית מרתק. ניצחון של אשדוד, אפשרות ריאלית בהחלט, והיא נחלצת בשעה טובה מהמקום האחרון. צביקה שרף יזכה לחיזוק משמעותי לקראת המשחק הקרוב, בדמות השוטינג-גארד האמריקאי דונל טיילור (1.98), ששיחק 98 משחקים ב-NBA והעמיד העונה ממוצעים של 12 נקודות ב-42.5 אחוזים ממעבר לקשת, לצד 1.9 ריבאונדים ו-2.1 אסיסטים ביורוקאפ במדי גריסין בון האיטלקית. טיילור נחת בישראל ונרשם במשרדי הליגה ובאיגוד, ובכך תישאר לאשדוד החתמה אחת נוספת לפני שתגיע למכסת הזרים לעונה. מי שיעזוב הוא הגארד המאכזב טרל האריס שתרם לניצחון על הפועל ת"א ארבע נקודות בשמונה דקות בלבד.

קלעו לאשדוד: ג'יימס ננאלי 25 נקודות, 13 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, יהוא אורלנד 24 נק' (6 מ-10 מהשלוש) ו-5 ריב', קרטיס קלי 17 נק', 8 ריב' ו-3 חסימות, איוון אסקה 16, אבי בן שימול 11 נק', 5 ריב', 5 אס' ו-3 חטיפות, טרל האריס 4, רם אליספור 4, ג'רמיין הול 2.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך