בית הספר "אופק" למען העיוורים ולקויי הראייה בארץ

בית הספר "אופק", הממוקם ברובע ט"ו, אירח את מרים, לקוית ראייה, שהעבירה הרצאה מרתקת לתלמידי בית הספר

בפתחו של חודש כסלו, המכונה גם 'חודש האור' בשל נס החנוכה שהתרחש בכ"ה כסלו, שמטרתו להזכיר את מעלות וסגולות האור שביכולתם להאיר גם את המחשכים העמוקים ביותר, החליטה הנהלת בית הספר אופק יחד עם הרכזת החברתית דנה לייבל, לפתוח את הלב ולסייע ככל שניתן בתרומה לאגודת "אור לעיוור".

אנשים בוחרים להתנדב בשל מגוון רחב של סיבות, ובמיוחד מתוך רצון טוב לעזור לאחרים, וגם מתוך ראיית היתרונות עבור עצמך. בכל רחבי הארץ מגויסים כמידי שנה מאות מתנדבים.

"כדי להבין את עולמם של העיוורים ולקויי הראייה החיים בארץ, הזמנו לבית הספר את מרים, לקוית ראייה, שחיה שנים רבות עם קשייה ומגבלותיה. היא סיפרה לילדים את סיפור חייה, את הקושי בלהיות אדם לקוי ראייה בארץ, על הקהילה שלא מגלה תמיד סובלנות ואמפתיה כלפי השונים בחברה, על הצורך בקיום חיים רגילים עד כמה שניתן ועל המשפחה שמעודדת ותומכת לאין שיעור", אומרת דנה לייבל.

התלמידים בבית הספר אופק הגיבו בהתרגשות לדבריה של מרים. התלמידה רעות: "ההרצאה הייתה מרתקת, קשה לי להבין כיצד היא חיה בחשכה בעולם שמלא באור". רוני: "למרות הקשיים של מריה, היא נראית לי אישה שמחה שמאושרת בחלקה". חי: "עכשיו אני מעריך את היכולת שלי לראות, אני מבין את הצורך הקיומי של חוש הראייה". נועם: "זה הזכיר לי את סבי שלא הכרתי, הוא היה גם לקוי ראייה, התרגשתי מאוד, סיפורה של מרים נגע לליבי".

מנהלת בית הספר חנה שמשי, הוקסמה ממרים ואמרה: "ניכר כי חרף הקשיים והמוגבלויות ניתן למצוא בדבריה של מריה דברים מעוררי השראה, המחזקים את האופטימיות של קהילת העיוורים בארץ, ומראים כיצד ההתמודדות עם אתגרי החיים ניתנת כאשר בצידה אמונה, נחישות, אומץ והתמדה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך