ניצחון קטן, גדול!

מ.ס. בנות אשדוד רשמה את אחד הניצחונות הגדולים של כדורסל הנשים הישראלי בזירה האירופית, במשחק צמוד ומותח מול שופרון ההונגרית, בשלב רבע גמר היורוקאפ * אשדוד ניצחה בסיומו של מותחן 77-78 * אומנם קיים חשש שהיתרון המינימאלי עלול שלא להספיק בגומלין בהונגריה, אבל בכל מקרה מדובר בהישג ספורטיבי שנותן לכולנו להיות גאים בחבורה האשדודית, שעושה את העבודה גם ביום פחות טוב של רוב החניכות של אלי רבי

שופרון ההונגרית אולי לא אומרת הרבה מבחינת שוחרי הכדורסל בארץ הקודש, אבל מי שייכנס לגוגל ויחקור על העבר של הקבוצה ההונגרית, יבין חיש מהר כי מדובר בקבוצה איכותית ברמה הכי גבוהה שיש בזירה האירופית. מדובר בקבוצה שכבר הגיעה לשלבים הכי גבוהים בכל הזירות האירופיות, כולל היורוליג, מה שמעצים יותר את ההישג הספורטיבי של מ.ס. בנות אשדוד.

בחמישי האחרון היכל הקריה במקיף ז' לבש חג, עם יציעים מלאים וחגיגה מושלמת על הפרקט עוד לפני השריקה הראשונה בשלב רבע גמר היורוקאפ. הארגון המופתי של יו"ר הקבוצה טאלי קריאף, יחד עם העשייה הבלתי נגמרת של המנהל המקצועי אורי בן-סימון, נתנו לאשדוד יתרון מוראלי על פני היריבה החזקה. אז נכון, מבחינה מקצועית אשדוד לא הציגה משחק מושלם ורוב השחקניות נקלעו ליום חלש יחסית, בעיקר הדברים אמורים לשי דורון ואלישה קלארק, שבדרך כלל סוחבות את הקבוצה קדימה ודווקא במשחק החשוב הזה היו פחות טובות. אבל באשדוד של העונה הנוכחית תמיד יש את השחקנית שנותנת את ה"אקס פקטור", כך היה עם טיפאני ג'קסון, שנתנה משחק מפלצתי בכל קנה מידה. 29 נקודות ו-20 ריבאונדים, אלה המספרים של ג'קסון, שהייתה בלתי ניתנת לעצירה מול ההונגריות.

הרבע הראשון היה שייך לטיפאני ג'קסון ואליסון הייטוואר. השתיים קלעו 15 נקודות מה-17 של אשדוד, שירדה לעשר הדקות הראשונות בפלוס שלוש, 14-17. ההגנה של הצהובות-אדומות עלתה מדרגה, דניאל דיאמנט איפסה את הידית וסל של הייטוואר קבע יתרון שיא במשחק, 16-23. ההונגריות חזרו לעצמן מהר מאוד, ופיגור של חמש נקודות בדקה האחרונה נסגר עד ההפסקה, 34-34. ההונגריות עלו ל-57-52 ברבע השלישי ו-72-64 מבטיח, חמש דקות לסיום, אבל אשדוד הראתה הרבה אופי. טיפאני ג'קסון הייתה כאמור בלתי ניתנת לעצירה. גם מינוס שש (77:71, 1.20 דק' לבאזר) לא הפחיד את האלופה הישראלית.

שתי נקודות מהקו של הייטוואר, שלשה של לייני סלווין ושתיים נוספות מהעונשין של שי דורון הפכו ל-77:78. בזמן שנותר ציגלר האורחת לא מצאה את הסל ואשדוד חגגה ניצחון יוקרתי ומרשים כאחד. אגב, זה היה ההפסד הראשון של שופרון בזירה האירופית העונה. בהחלט כבוד לאשדוד.

עכשיו אשדוד יוצאת לגומלין בהונגריה, מתוך תקווה לרשום סנסציה ולהעפיל לשלב חצי הגמר היורוקאפ. מדובר במשימה קשה ביותר, יש כאלה שאומרים אפילו בלתי אפשרית, אבל אשדוד של העונה הנוכחית כבר הוכיחה שמבחינתה הכל אפשרי, ואנחנו נוטים להאמין לכך.

קלעו לאשדוד:
טיפאני ג'קסון 29 נק', 20 ריב', 5 אס'
אליסון הייטאוור 16 נק'
אלישה קלארק 10 נק', 5 ריב'
שי דורון 7 נק', 5 ריב'
לייני סלווין 6 נק', 4 אס'
דינאל דיאמנט וטטיאנה בובקינה 5 נק' כ"א.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך