היום (ד'), בכנס שנערך בנהריה על ידי אגף החופים במשרד הפנים, מגן דוד אדום הציגו פיתוח חדשני וייחודי במערכות המידע של הארגון שיקצר את זמני התגובה של הגעת צוותי מד"א לחופים. הפיתוח ממפה ומציג את כל החופים המוכרזים ואת המרפאות שלהם, בנוסף, במערכת מוצגים הטלפונים האישיים של מנהלי החופים, כך שבקרות אירוע חירום יוכל מוקד 101 של מד"א, במקביל לשיגור צוותים למקום ולטיפול על ידי מתן הנחיות מצילות חיים על ידי החובשים והפראמדיקים במוקד 101, לדבר עם מנהל החוף, שיוכל לתת את האינפורמציה הנדרשת, במידת הצורך לפתוח שערים, ולהתוות את דרך ההגעה המהירה ביותר לצוותי מד"א למקום.
בכנס הציג עמרי לוי, מנהל המוקדים של מגן דוד אדום, את הפיתוח החדש וערך הדמייה של אירוע אמת בו התרחשה טביעה. באמצעות ההדמייה ניתן היה לראות כיצד ניתן לתפעל אירוע מסוג זה בצורה היעילה והמהירה ביותר, ובכך להציל חיי אדם.
"פיתוח זה מצטרף לשורה של מהלכים בהם נוקט מד"א במשך שנים לשיפור מערך הצלת החיים בחופים, לאורך השנים הכשירו במד"א את מנהלי החופים כנאמני חיים, ערכו הדרכות לטיפול בטביעה, ומיפו את עמדות המפעמים (דפיברילטורים), שנמצאים בסוכות המציל לאורך החופים", מספר אליעז מור מנהל מחלקת ההדרכה במגן דוד אדום.
בכנס השתתפו מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ, מנהל המנהל לשלטון מקומי תומר ביטון, ראש עיריית נהריה רונן מרלי, מנהל אגף החופים עאטף חיראלדין, עמרי לוי מנהל המוקדים במד"א וחגי רצאבי, סגן מנהל מחלקת הדרכה במד"א ואיש הקשר מטעם מד"א לאגף החופים.