הסבתא המהמרת "שרפה" 400 אלף שקל!

תושבת רובע ד' באשדוד (75), סבתא ל-8 נכדים, בזבזה 400 אלף שקל על רכישת כרטיסי גירוד "חיש-גד" של מפעל הפיס, ולמעשה "שרפה" את כל כספי הירושה של הנכדים, הסבתא יוצאת מידי יום לכמה דוכנים של מפעל הפיס, רוכשת עשרות כרטיסי גירוד, וחוזרת הביתה ברוב המקרים עצובה וחפוית ראש, לאחר שבזבזה עוד כמה אלפי שקלים, הילדים שלה התנתקו ממנה, הנכדים כועסים ואחד מבעלי הדוכנים אומר : "כואב לי הלב עליה, היא פשוט מכורה. הרבה פעמים אני שולח אותה הביתה ומבקש ממנה להפסיק, אבל היא לא יכולה לעצור, זה חזק ממנה"

כל בוקר א' יוצאת מביתה ברובע ד', עם יעד ברור – לגרד כמה שיותר כרטיסי "חיש-גד", אולי הפעם המזל יהיה בצד שלה והיא תוכל לחזור הביתה עם כרטיס זוכה בשווי של מאות אלפי שקלים. בפועל, א' חוזרת כל יום לאחר שנפרדה מאלפי שקלים, ועברה בין 3-4 דוכנים המצויים בקרבת ביתה. "גם אם היא תזכה, זה לא יעזור, היא תשרוף את הכסף מהר מאוד, מדובר במחלה של ממש, היא לא שולטת בעצמה", כך אמר לעיתון "המגזין" אחד מבעלי הדוכנים של מפעל הפיס, בו מבקרת א' באופן קבוע.

מחלת ההימורים של א' הייתה סולידית יותר בזמן שבעלה היה בחיים. היא הייתה שולחת לוטו ומגרדת כרטיס "חיש-גד" אחד ביום, אבל לא יותר מזה. לאחר שבעלה נפטר, הוא הותיר לה ירושה וגם מספר מונית, אותו היא משכירה בימים אלה. יחד עם כספי הפנסיה שלה, א' הייתה צריכה להיות מסודרת מאוד, ולהעשיר יותר מחודש לחודש את הירושה ל-8 הנכדים המתבגרים שלה. למרבה הצער, במשך השנים האחרונות היא בזבזה קרוב ל-400 אלף שקל על הימורים, כספים שהלכו למפעל הפיס במקום שיעברו לנכדיה האהובים.

ילדיה של א' כבר ניתקו איתה כל מגע. "הם לא יכולים לראות את אמא שלהם מתנהגת בצורה כזו, עשרות פעמים היא הבטיחה להם להפסיק עם ההימורים, וכל פעם מחדש היא נשברה", אומר אותו בעל דוכן מפעל הפיס, המכיר היטב את המשפחה. הנכדים עדיין מדברים מידי פעם עם הסבתא, אולם גם הם התרחקו בשל מחלת ההימורים הבלתי נשלטת. גם חלק מהשכנים הסתכסכו עם א', ולמעשה כל עולמה נע סביב כרטיס גירוד אחד לכרטיס גירוד שני. לאחרונה היא גם שולחת צ'אנס באובססיביות, וגם במקרה הזה היא מוציאה אלפי שקלים בחודש.
ביום שלישי בבוקר יצאתי לסיבוב במספר דוכני מפעל הפיס ברובעים ד' ו-א', שם מבקרת כאמור א' באופן קבוע. בעלי הדוכנים לא מוכנים להיחשף מטבע הדברים, כי בכל זאת מדובר בפרנסה שלהם, והם גם לא מוכנים לחשוף באופן מלא את א'.

מה שכן, אותם בעלי דוכנים מספרים על עשרות אנשים, חלקם הגדול אנשים קשיי יום עם בעיות כלכליות מורכבות, שהפכו למכורים להימורים, בעיקר למשחק הצ'אנס, בו יש שבע הגרלות יומיות, מכורים לכרטיסי הגירוד וגם למכונות המזל החוקיות.
אחד מבעלי הדוכנים אמר: "אני אישית יכול לזהות 50 אנשים שמכורים להימורים ומגיעים לדוכן שלי כל יום. הם יכולים לבזבז ביום אחד את כל הקצבה מביטוח לאומי שהם מקבלים, והלב נשבר לראות את הפרצוף שלהם לאחר שהם הפסידו הכל. לפעמים אני משכנע אותם לעצור, אבל אין עם מי לדבר, הם ממש באמוק, בסוג של התקפת טירוף, לנסות ולהחזיר את ההפסדים ואז בעצם מאבדים הכל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך