תרגיל חרום שנתי 2015 בתחנת הכוח אשכול

לצוותי הסע"ר של עיריית אשדוד, אשר הוכשרו לפעולות חילוץ והצלה, יצאו מוניטין ברחבי הארץ ובחברת החשמל החליטו לבצע תרגיל משותף במתכונת צוותי הסער, על מנת לבחון את רמת המוכנות וההערכות שלהם להתמודד עם תרחישי חירום.

במסגרת שת"פ בין עיריית אשדוד וחברת חשמל לטיפול באירועי חירום, הוזמנו נציגי עיריית אשדוד וצוותי סע"ר לתחנת הכח אשכול באשדוד לצפות בתרגיל החירום הנערך מדי שנה, בו משולבים גופי הביטחון, כיבוי אש, חילוץ והצלה וחומ"ס, העשויים להתרחש עקב פגיעת טיל במס' מוקדים בתחנת הכוח.

בתרגיל השתתפו: עובדי תחנת הכח, צוותי בטחון, כיבוי והחרום של התחנה, צוותי הצלה וחילוץ של כיבוי אש ארצי של חח"י, כיבוי אש ערים, נציגים של איגוד ערים לאיכות הסביבה ועובדי נתיבי הגז. מטרת התרגיל הינה לבדוק את ההערכות והמוכנות של עובדי תחנת הכח וצוותי החרום השונים, כיצד הם מתמודדים עם אירועי חירום מורכבים תוך לימוד ושיפור יחסי הגומלין בין כלל צוותי החירום באירועים.

צוותי החרום הכיבוי וההצלה של חברת חשמל, בשיתוף כיבוי אש ערים, תרגלו התמודדות עם אירועי חומ"ס באתרים שונים, דלקות באתרי דלק ובמבנים, תוך חילוץ נפגעים ממוקדי אש, חילוץ לכודים מהריסות מבנים בסיוע צוות יחידת החילוץ (המורכב ממתנדבים) של חברת החשמל, שהוזעק לטפל בחילוץ עובד מתוך בור בעומק של כ-6 מטרים. כל הצוותים גילו רמת ביצוע גבוהה ושיתוף פעולה ברמה מקצועית.

koha2

חברת החשמל ועיריית אשדוד הבינו את החשיבות בשת"פ באירועי חירום מורכבים והקימו צוות שתפקידו ליצור מסמך עקרונות לסיוע הדדי ונוהל חבירה ושת"פ בחירום, בין צוותי הסע"ר של העירייה וצוותי החילוץ והצלה של חברת החשמל. מפגש זה היה המשכו של תהליך מפרה שהחל השנה בו התקיימו מספר פגישות בנושא שת"פ בין שני הגופים, אשר רואים את טובת העיר ובטחון התושבים כערך עליון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך