אלוף ישראל בג'וג'יטסו עובד כמאבטח

רק בישראל.אלן סורמנט, עולה חדש ממכסיקו, שכל משפחתו באשדוד, הוא אלוף ישראל בג'וג'יטסו שנאלץ לעבוד כמאבטח בכדי להתפרנס. אלן שיצא השבוע לאליפות העולם בתאילנד, כחלק מנבחרת ישראל, יכול לייצג את מכסיקו ובלגיה (מאחר והוא מחזיק באזרחות במדינות אלה), אבל בחר בישראל. מנגד אין לו דרך לממן את ההוצאות הגדולות ועזרה אין. ומה אלן אומר: "החלום שלי לזכות במדלית זהב ודגל ישראל יונף בעת השמעת התקווה". הסיפור המלא מחר "במגזין".

אלן סורמנט, הוא אלוף ישראל בג'וג'יטסו, שמשפחתו עשתה עלייה ממכסיקו לאשדוד. כבוד. אכן, רק שהאחרון נאלץ לעבוד באבטחה בכדי לכלכל את עצמו ואת רעייתו הטרייה ולהמשיך לשרוד בענף. לשרוד. אל תשכחו שהוא אלוף ישראל.

אלן עצמו מנסה להשאר אופטימי. "החלום שלי, זה להשיג את המקום הראשון באליפות העולם לעלות על הבמה עם הדגל והתקווה ולקבל את הזהב. אני כל כך מחובר לספורט הזה ולישראל וגם בגלל זה עשיתי פה צבא".

על סדר היום שלו  מספר סורמנט: "אני קם ב-2 לפנות בוקר ונוסע לעבודה כמנהל האבטחה במעבר הגבול חשמונאים (מעבר בין ישראל לאיו"ש  – מ.ס) עד 1 בצהרים. חוזר ויוצא מיד לאימון עד 3. נח עד 6 ואח"כ יוצא לאימון השני בין 7-9 ואז שוב חוזר ומיד הולך לישון כי צריך לקום ב-2 בבוקר". ממש חיים מקצוענים כמו שהבנתם.

אלן עלה לארץ לפני 7 שנים ממכסיקו. אחיו והוא החליטו שהם רוצים לשרת בצבא ( בצבא שירת סורמנט כלוחם בפלח"ן גבעתי)  ויהי מה. הם עלו במסגרת פרויקט "נעלה", אבל אביו, שהתחרה באולימפיאדת מונטריאול, במדי בלגיה (לאלן גם דרכון בלגי ולא רק מכסיקני) החליט שהוא מעלה את כל המשפחה יחד. השתקעו באשדוד ומשם התחיל אלן להתוודע לענף.

סורמנט: "הכרתי את התרבות הישראלית באשדוד. הדבר שהכי אהבתי זה אשדוד את החוף האנשים. בעיר הכרתי את אשתי. המשפחה שלי עלתה לאשדוד ממכסיקו  וגרים כולם ברובע יא.

החלום שלו זה לזכות באליפות העולם ושהדגל יתנוסס בראש התורן. אלן סורמנט.
החלום שלו זה לזכות באליפות העולם ושהדגל יתנוסס בראש התורן. אלן סורמנט.

על הבעיה הכספית מספר אלן. "אני צריך לממן טיסות, ציוד, אימונים, לפרנס עכשיו את המשפחה החדשה שהקמתי. הכל זה לצערי כסף. אני צריך לעבוד כמאבטח וזה פוגע במקצוענות שלי. הכי הייתי רוצה שאוכל לשלב הכל.  לא מבקש לא לעבוד, אבל אולי שאוכל להוריד קצת מהעבודה ולהתפנות יותר לאימונים". הסכום אגב הוא 50 אלף שקלים בשנה. סכום מצחיק במונחים של ספורט.

בכדי להשלים את הסיפור הזה, נוסיף כי אלן הוא גם כמובן….חבר בנבחרת ישראל. אבל בעוד בענפים אחרים, נניח כמו הכדורגל, השחקנים מנהלים משא ומתן כמה יקבלו עבור הייצוג, לוחמי הג'וג'יטסו צריכם…לשלם מכיסם בכדי להשתתף בנבחרת, כי זה אינו ספורט אולימפי. לשמוע ולא להאמין. 17 כאלה יצאו בשבוע החולף. כל אחד שילם מכיסו.

אבל אלן נשאר למרות הכל ציוני. "מה זאת אומרת. זה כבוד לייצג את המדינה. אבל כמו שאמרתי אני צריך לעבוד ולשרוד ועכשיו עוד להחזיק בית. אני מקווה שאמצא עזרה ושני העולמות יסתדרו. זה לא חייב להיות כסף תרתי משמע. זה יכול להיות עזרה בציוד, בטיסות, במזון ובתרופות היקרות, כי חייב תזונה נכונה. במשהו. שיעזור לי להגשים את החלום הזה. העבודה באבטחה ברור שבאה על חשבון המקצוענות".

הסיפור המלא מחר "במגזין".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך