חברת נמל אשדוד מפרסמת את מדד השירות – דו"ח שבועי המפרט את זמני השהייה הממוצעים של אניות במרחבי נמל אשדוד ונמל חיפה, וכן את נתוני הפעילות בנמל אשדוד, כולל זמני המתנה ושירות למשאיות.
במהלך התקופה שבין ה-16 ל-20 בפברואר, ממוצע האניות שהמתינו להיכנס לנמל במתחם אשדוד היה 14.2 (17.6), לעומת 25.8 (29.6) במתחם חיפה (בסוגריים נתוני השבוע הקודם) וזמן ההמתנה המרבי של אניות בנמל אשדוד עמד על 22 ימים בממוצע, בעוד שזמן ההמתנה הממוצע במרחב חיפה היה 30 ימים.
על פי המדד השירות ניתן לראות כי נמשכת הירידה בתור התפעולי, כאשר התור התפעולי של מטען כללי, תפזורת וגרעינים עמד בשבוע זה על 5.2 אניות בלבד בהשוואה ל-9.2 אניות שבוע קודם.
לדברי יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, שאול שניידר: מדד השירות נועד לספק תמונה אמיתית בזמן אמת , מבוסס נתוני אמת אשר יציגו תמונה מדויקת של המצב בנמל אשדוד מול הנמלים האחרים .
חברת נמל אשדוד פועלת ותמשיך לפעול בשקיפות מלאה למול לקוחותיה ומקבלי ההחלטות ותמשיך לייעל את השירות לטובת המשק הישראלי".
מנכ"ל נמל אשדוד ניסן לוי התייחס לעניין ואמר: "ההחלטה לפרסם את מדד השירות הגיעה מתוך חשיבה אסטרטגית ובמטרה להגביר את השקיפות, לשפר את הקשר עם לקוחותינו ולתת גילוי מלא של הנתונים המדויקים. אנו ממשיכים במגמת ייעול השירות ללקוחות חברת הנמל. אנחנו מאמינים שהעובדות מדברות בעד עצמן וסומכים על הנתונים שיציגו תמונה אמיתית ומדויקת, במקום התבססות על אמירות כוללניות ולא אחראיות שאינן נתמכות במציאות הקיימת בנמל אשדוד".