השרה רגב: "היום אנו מציינים צעד נוסף בקידום תחרות אמיתית בענף יבוא הרכב, אשר סובל מחסמים וכשלים היסטוריים התורמים לעלות הגבוהה של רכישת רכב״
משרד התחבורה מחזק את התחרות בענף ייבוא הרכב. ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (יום א') את השינויים שמקדם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים במסגרת חוק שירותי רכב, הכוללים הגדלת מספר כלי הרכב *שיבואן זעיר* רשאי לייבא בשנה מ-20 כלי רכב כיום ל-60 כלי רכב.
כמו כן, יהיו רשאים היבואנים הזעירים לייבא כלי רכב משומשים, ובלבד שנותרו לפחות עוד חודשיים לגיל המרבי בו ניתן לפי דין לרשום אותם במרשם כלי הרכב.
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות השרה, מירי רגב פועל לעדכן את חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, במטרה לקדם את התחרות בשוק ייבוא הרכב שתביא להורדת מחירים ותתרום להפחתת יוקר המחיה.
השינויים הכלולים בחוק החדש יאפשרו בין היתר את הרחבת סוגי הרכב שניתן יהיה לייבא שלא על ידי יבואן ישיר, אלא על ידי יבואנים זעירים, כך שיכללו גם רכב דו גלגלי ומכונות ניידות, ובכך יגדילו את המגוון וההיצע בשוק ויעודדו תחרות בשירות, באבזור ובמחיר לצרכן.
שינויים נוספים כוללים את הרחבת סוגי הרכב עליהם תחול חובת היבואן הישיר לספק שירות, טיפולים ותיקונים הכלולים באחריות היצרן, גם לכלי רכב שלא יובאו באמצעותו אלא בערוצים אחרים – יבוא עקיף, יבוא זעיר ויבוא אישי.
צעדים אלה יחזקו את הכדאיות הכלכלית של הייבוא הזעיר וצפויים לעודד כניסת יזמים נוספים לענף ייבוא הרכב.
בתחום חובתו של היבואן הישיר לספק שירות גם לכלי רכב שלא הוא ייבא, הורחבה המחויבות, כך שתכלול גם רכב דו גלגלי ונגררים, ולא רק רכב נוסעים ומסחרי כפי שהיה עד היום.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (במיל׳) מירי רגב: ״הפחתת יוקר המחיה עבור כלל אזרחי ישראל היא אחד מהיעדים החשובים של משרד התחבורה בראשותי. מכיוון שהוצאות הרכב הן מרכיב מרכזי בסל ההוצאות של המשפחה הישראלית, אנו מקדמים שורה של צעדים שנועדו לעודד תחרות, שקיפות והוגנות בכל שלבי מחזור החיים של הרכב, מהרכישה דרך התחזוקה השוטפת והטיפולים במוסך, ועד למכירה. היום אנו מציינים צעד נוסף בקידום תחרות אמיתית בענף יבוא הרכב, אשר סובל מחסמים וכשלים היסטוריים התורמים לעלות הגבוהה של רכישת רכב. בכוונתי להציג בקרוב לציבור בעלי הרכב צעדים נוספים בכל התחומים שציינתי, שמשמעותם חיסכון של עד אלפי שקלים לשנה.״