האם עדיף לבחור בקידום אורגני או ממומן?
כל בעל עסק אשר מעוניין להרחיב את אפיקי הפרסום שלו ברחבי האינטרנט צפוי להיתקל בהתלבטות בין קידום ממומן לבין קידום אורגני. אז מה ההבדלים בין שתי דרכי הפרסום, כיצד ניתן לדעת מה עדיף לבחור ומה עוד עליכם לדעת על נושאים אלו? על כך ועוד נסביר במהלך המאמר הבא שאתם עומדים לקרוא
קידום אורגני – קצת רקע
קידום אתרים אורגני או SEO זו למעשה טכניקת פרסום באמצעותה בעל האתר (או המקדם שבעל האתר שכר את שירותיו) מבצע פעולות שונות, שמטרתן "לעודד" את האלגוריתם של גוגל לדרג את האתר במקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
עמודי התוצאות של גוגל בדרך כלל מחולקים לתוצאות אורגניות לצד מודעות פרסום ממומנות. מודעות ממומנות בדרך כלל יופיעו בראש הרשימה, אך ניתן לראות בבירור כי הן בתשלום ואילו אתרים שקודמו אורגנית יופיעו אחריהן, בסדר עולה לפי דרישות האלגוריתם. יש לציין כי רוב הגולשים נוטים להיכנס לאתרים שהגיעו לדירוג גבוה בצורה אורגנית, בעיקר בגלל שהם מניחים כי מדובר באתרים מהימנים ואמינים.
קידום PPC
קידום ממומן או PPC זו למעשה טכניקת פרסום באמצעות המערכת של גוגל. כיום מערכת זו נקראת גוגל אדס, וזו למעשה מערכת פנימית של גוגל שנועדה לספק מענה עבור בעלי עסקים המעוניינים בפרסום מהיר של האתרים שלהם בתוצאות החיפוש ובאתרי שותפים נוספים ברחבי האינטרנט.
יתרונות וחסרונות של קידום אורגני
קידום אתרים אורגני מהווה בחירה טובה עבור רוב בעלי העסקים, וזאת בשל מספר יתרונות מרכזיים:
- חשיפה מרובה – קידום SEO איכותי שנעשה בצורה נכונה מביא לאתר חשיפה מרובה וכמעט בלתי מוגבלת לאורך זמן.
- תנועת גולשים איכותית – בדרך כלל, קידום אורגני מביא לאתר תנועת גולשים איכותית יותר בהשוואה לזו שניתן להשיג בטכניקת הפרסום הממומן.
- מיתוג – אתר עם SEO טוב בדרך כלל גם יהיה עם מיתוג טוב יותר ובכלל, תורם רבות למוניטין של העסק. ניתן להגיד כי אתר עם SEO טוב הופך להיות נכס משמעותי, כזה אשר מעלה את ערך העסק בצורה חסרת תקדים.
לצד זאת, יש כמה נקודות שחשוב לקחת בחשבון:
- דורש השקעה רבה – SEO טוב לוקח זמן, יש צורך לבצע התאמות רבות לפי האלגוריתם של גוגל וברוב המקרים ייתכן כי יקח זמן מה עד שבעל העסק יראה תוצאות.
- התוצאות משתנות – התוצאות במידה רבה לא תלויות בבעל האתר או במקדם שכן, גוגל יכולה להפתיע מעת לעת ולהשיק שינויים כאלו ואחרים שישפיעו על הדירוג.
יתרונות וחסרונות של קידום ממומן
- תוצאות מהירות – בעל עסק שבחר לקדם עם מודעה ממומנת עשוי לראות תוצאות כבר לאחר מספר שעות.
- קמפיין בהתאמה אישית – ניתן לסווג את הקמפיים לפי פרמטרים שונים ובכך לייצר מודעה ממוקדת ויעילה עבור קהל יעד ספציפי.
- מחקר שוק – קמפיין ממומן מהווה דרך נהדרת לבצע מחקר שוק יעיל בזמן קצר יחסית.
אולם, חשוב לקחת בחשבון כי כשזה נוגע לקידום ממומן, מחירי הקליקים צפויים להסתכם בעלויות יקרות מאוד שלא תמיד יהיו משתלמות מבחינת ה-ROI של בעל העסק. לצד זאת, קמפיין ממומן לא משפיע על ערך האתר – כך שבמקרה בו בעל עסק יעלה קמפיין ויחליט כי הוא אינו מעוניין להמשיך לשלם עליו, התנועה שלו באתר צפויה לרדת משמעותית אם לא השקיע גם ב-SEO איכותי.
ולסיכום – מה עדיף?
ובכן, הבחירה בין שני אפיקי הקידום תלויה במידה רבה בסוג העסק הספציפי והעדפותיו. באופן כללי, בעוד כי קידום PPC מניב תוצאות מהירות יותר, אין ספק כי התוצאות של קידום אורגני איכותי הן איכותיות יותר לאורך זמן, ולכן עבור רוב העסקים יהיה עדיף להשקיע יותר ב-SEO או לכל הפחות לשלב בין השניים.
מעניין אתכם לשמוע עוד על SEO ואיך הוא יכול לעזור לעסק שלכם? היכנסו לאתר https://wols.co.il/
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com




