בית המשפט העליון דן בערעורו של הרב פינטו

בית המשפט העליון, דן היום בעתירה שהגיש הרב יאשיהו פינטו, בעקבות העונש שנגזר עליו לרצות שנת מאסר

בית משפט העליון דן הבוקר (ב) בערעור שהגיש הרב יאשיהו פינטו, לאחר שהורשע במסגרת עסקת טיעון בעבירות שוחד ובשיבוש הליכי משפט ונידון לשנת מאסר. פרקליטיו ביקשו מהשופטים להמיר את מאסרו לחצי שנה של עבודות שירות.

השופטים יצחק עמית, צבי זילברטל ומני מזוז, המתינו במשך זמן ארוך להגעתו של הרב שהשתהה. השופטים יצאו מהאולם עד להגעתו באיחור של כ-40 דקות. עם כניסת הרב, חסידיו שמילאו את האולם נעמדו לכבודו והשופטים הושיבו אותם.

עם זאת, הכרעת בית המשפט תינתן במועד מאוחר יותר.

הסניגור אביגדור פלדמן פתח ואמר כי מהודעות תנ"צ אפרים ברכה ז"ל, עולה כי הרב פינטו לא ניצל את מרותו עליו, אלא הייתה הדדיות. "תנ"צ ברכה אינו חסיד שוטה של הרב. הרב לא ניצל את מרותו על ברכה. עובדה שברכה סירב לקבל מהרב תפילין. אם סגלוביץ לא היה שולח את ברכה להקליט את אשת הרב, זה היה נגמר שם". השופט מזוז שאל "איזו הדדיות בדיוק יש ביחסים כאלה?" ופלדמן השיב: אוזן קשבת.

עורך הדין התקומם על האמירה בגזר הדין, שהרב הפעיל את מרותו. השופט עמית השיב ואמר "היה הסדר טיעון שעל כל מלה עבדו הרבה, הוא יבש ועובדתי, והמחוזי הוסיף 'לחלוחית'". השופט מזוז התייחס לבקשה להגיש תמלילי עדותו של ברכה כראיות חדשות ואמר "אתם מנסים לאחוז את המקל משני קצותיו. מצד אחד לעשות הסדר טיעון ומצד שני לרצות לטעון את התיק לגופו".

השופט מזוז הוסיף ואמר לעו"ד פלדמן: "אתה יכול לתמצת שאתם טוענים שביהמ"ש לא היה צריך להוסיף דבר". לדבריו התיק מאד פשוט, זה דבר שקורה כל יום. "חתמתם הסדר, הסכמתם שהמדינה תטען לשנה ואתם לכלום. המשימה היחידה שלכם היא לשכנע שבית המשפט טעה שגזר שנה". עו"ד פלדמן טען כי הסדרי הטיעון הם רעה חולה במשפט הפלילי שהופכים לסחטנות שבה התביעה משחקת בנאשם. "הם מוצגים כמעין גזר, שהיה ותרצה חומרי חקירה לא תקבל הסדר טיעון".

כפי שקרה בדיונים הקודמים בבית המשפט, כשהגיע הזמן בה הפרקליטות אומרת את דבריה, דברי קיטרוג על הרב, חסידיו קמו יצאו במופגן מהאולם.

עו"ד אריה פטר, נציג הפרקליטות אמר כי אין טעם להתווכח על מה חשב תנ"צ ברכה. "היסוד הנפשי הקובע הוא של המערער. וברכה ז"ל אמר בעצמו שהוא ראה ברב סמכות תורנית גבוהה". לדבריו, הסכום של 400 אלף ש"ח ששולם, לא היה בגלל היותם חברים, אלא בגלל היותו איש ציבור.

אנשי הרב פינטו טענו כי הסדר הטיעון נחתם לאחר שהסתירו מפרקליטיו חומרי חקירה. "אבקש לומר שהמדינה לא מנעה פעם מסנגוריו הקודמים להגיע לחומרים" אמר פטר, "חברי טוען שלא ניתן להסתיר חומר חקירה מהמערער. אנחנו טוענים שלא זו בלבד שזה לא נכון אלא שבית המשפט הזה נתן החלטות שכך ייעשה. זכות העיון היא הזכות הבסיסית. זכות ההעתקה היא מוגבלת". חומר חקירה מועבר לטובת ההגנה, לא כדי להעלות לרשתות החברתיות וכו'.

הפרקליט פטר ציטט מהספר של הרב פינטו עצמו "תשובה… היא כזו הבוקעת מעומק הלב", זה לא מה שהיה כאן ולכן מבקשים לדחות את הערעור. במשך כל זמן הדיון, כשעה וחצי, הרב היה שקוע בתפילה בפנים חתומות. לאחר שעו"ד פטר ציטט מספריו, הרב הגניב חיוך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך