על פי מחקר חדש של אגף התנועה, אחד הגורמים המרכזיים לתאונות הקטלניות בצמתים הוא נהגים שמאיצים כדי להספיק לעבור רמזור מהבהב. כעת, המשטרה מציבה קו אדום חדש: סף האכיפה של מצלמות המהירות בצמתים יירד משמעותית, כך שגם מי שינהג במהירות נמוכה יחסית – אך גבוהה מהמותר – עלול לקבל דו"ח.
האכיפה החדשה – מה זה אומר בפועל?
מצלמות הצמתים יתחילו לתעד עבירות מהירות כבר במהירויות נמוכות יותר מבעבר.
נהגים שיאיצו כדי "לגנוב" את הרמזור – עלולים לקבל דו"ח יקר.
הצמתים המרכזיים והמסוכנים בישראל יהיו הראשונים להיכלל במהלך.
ניצב חיים שמואלי: "צעד הכרחי שיציל חיים"
ראש אגף התנועה, ניצב חיים שמואלי, מודע היטב לביקורת הצפויה, אך מתעקש כי מדובר במהלך קריטי. "כשאנחנו מנתחים את התאונות הקשות, ברור לנו שהבעיה היא לא רק מי שחוצה באור אדום – אלא גם מי שמנסה להספיק כשהרמזור מהבהב. זו התנהגות מסוכנת, והגיע הזמן לשים לה סוף."
ביקורת ציבורית: "עוד דרך למלא את קופת המדינה?"
כצפוי, המהלך מעורר תגובות מעורבות. נהגים רבים חוששים שהצעד החדש יוביל להעמסת דו"חות מיותרת, ויהפוך לכלי נוסף להגדלת הכנסות המדינה. "במקום לשפר את התשתיות ולהשקיע בחינוך לנהיגה נכונה, פשוט מחפשים איך לתת יותר דו"חות", טוען נהג ותיק.
עם זאת, במשטרה משוכנעים שהמהלך יביא להפחתה משמעותית בתאונות הקטלניות. האם המהלך החדש אכן יציל חיים – או שמדובר בצעד פזיז שעלול לפגוע דווקא בנהגים הזהירים? ימים יגידו.