ניצחון שלישי ברציפות. מכבי אשדוד גברה על הפועל ת"א 86:91

לאחר פתיחת עונה נוראית, ניצחון שלישי רצוף למכבי אשדוד הפעם 86:91 על הפועל ת"א בבית. אייזה סוואן במשחק ענק במחצית הראשונה, דיונטה גארט בשנייה עם תוספת כח של אור סלומון, הביאו את הניצחון. יהוא אורלנד חזר לשחק לאחר היעדרות בשל פציעה מפתיחת העונה. פתאום העונה נראית אחרת. יום שלישי בנס ציונה.
ממשיכים בהצלחה. שחקני מכבי אשדוד (צילום פבל)

מה תגידו על זה? לאחר 3:0 מפתיחת העונה, שבה נראה כי העונה הזו הולכת שוב לעונת הישרדות, אבל בשלושה ניצחונות רצופים, היום (מוצ"ש) על הפועל ת"א 86:91., פתאום העונה נראית אחרת. יום שלישי מחכה לה נס ציונה בחוץ.

בדרך כלל קבוצות שמנצחות את מכבי ת"א, כפי שעשתה אשדוד במחזור שעבר, מפסידות במחזור שלאחריו. היה חשש שזה יקרה גם למכבי אשדוד, בחלק מהמשחק זה נראה היה כאילו זה יקרה, אבל בסופו של דבר, הרבה הודות לאייזה הברבור סוואן (עם מחצית ראשונה ענקית), דיונטה גארט ואור סלומון (משחק טוב לישראלים של הקבוצה) זה לא קרה.זה היה גם משחק בין שני מאמנים עם ניסיון שונה מקצה לקצה באימון בליגת העל בכדורסל. מד אחד, צביקה שרף, הרס"ר הוותיק עם 476 משחקים ומהצד השני, שרון אברהמי מאמן הפועל ת"א, עם משחק אחד בליגה במחזור הקודם מול אילת..הניסיון ניצח.

הרבע הראשון היה של הפועל ת"א. אשדוד לא נראתה ברבע הזה. הפועל גברה בו כמעט בכל הפרמטרים עם אוואנס (שרק ברבע השני, עצר אותו אור סולומון, במשחק איש טוב) שצלף מכל מקום. רק דיונטה גארט ואייזה סוואן, השאירו את מכבי אשדוד עוד בתמונת הרבע. הפועל כבר פתחה פער 17:29 דקה לסיום. סוואן, מי אם לא הוא, הוריד בשלשה ל-7 נקודות (29:22) חצי דקה לסיום. הפועל חזרה מהר ליתרון 9 הנקודות ול-22:31, בסיום הרבע.

476 משחקי ליגה. כבוד. צביקה שרף (צילום: פבל)
476 משחקי ליגה. כבוד. צביקה שרף (צילום: פבל)

ברבע השני, היה אדם אחד במגרש, אייזה סוואן, שצלף וקלע כמו שרק "הברבור" יודע. סוואן 5 שלשות עד המחצית ו-24 נקודות (30 נקודות בסך הכל) ואשדוד רצה ברבע הזה כשלהפועל ת"א אין תשובה לצליפות שלו. 6 דקות לסיום הרבע צימק סוואן ל-37:30 ואח"כ ל-36:40 להפועל ת"א. 5 דקות לסיום חזרה אשדוד בגדול, שוב עם סואן וגארט ל-38:40 להפועל ת"א עדיין (5 דק לסיום) ול-40:41 (4 דקות לסיום),הפעם לאשדוד, לאחר ריצה 22:9!! יתרון ראשון לאשדוד מאז הדקה הראשונה. כשהבשורה היתה גם שיהוא אורלנד מקבל דקות ראשונות (ושלשה שהוסיפה לו ביטחון) מאז הפציעה לפני פתיחת העונה. אבל אז סואן התעייף, יצא לנוח, לא לפני שספג את העבירה השלישית שלו והפועל ת"א צימצה נזקים, והצליחה להגיע לשוויון לאחר שלשה של מתן נאור והקבוצות ירדו למחצית בשוויון. 47:47. הכל פתוח.

ושוב איתכם. אייזה סוואן.של המחצית (צילום פאבל)
ושוב איתכם. אייזה סוואן. של המחצית (צילום פאבל)

סוואן הגדול נעלם ברבע השלישי לגמרי לא רק שלא קלע נקודות, הוא לא זרק בכלל. אור סולומון היה הבולט ברבע הזה, שהיה של הפועל ת"א. רבע שהיה, רבע של הגנות. זה נראה עוד טוב עד אמצע הרבע, כשסולומון העלה ל-53:57 לאשדוד(5 דק לסיום). אבל הפועל ת"א חזרה ל-57:57 4 דקות לסיום, בעזרת אוואנס. אותו אוואנס עשה סל מחוף לחוף וקבע 59:61 להפועל ת"א. סוואן לא הגיב, יהונתן שולדבראנד מצידו קלע נקודה אחת! נגד חבריו בשנים האחרונות מהפועל ת"א. באטל לא התחשב בכך, קבר שלשה 35 שניות והרבע נגמר 62:64 להפועל ת"א.

דיאנטה גארט. האיש של המחצית השנייה .  (צילום : פבל)
דיאנטה גארט. האיש של המחצית השנייה . (צילום : פבל)

הרבע האחרון שוב נפתח בשליטת הפועל ת"א כמו שנגמר הראשון. הפועל רצה כבר ל-64:71 בשלשה של נאור. הפועל נכנסה לבעיית עבירות של הגבוהים שלהם.שולדבראנד בסל שדה ראשון בבית, צלף שלשה צימק ל68:71 לת"א. גארט האיש של המחצית השנייה בצוותא עם סולומון, ניצל טעות נוראה של רוטברד והשיג סל ועבירה ואשדוד ביתרון, 73:71. הפועל עוד עשו קולות של חזרה למשחק, אבל סוואן במסירה מהאגדות לגארט, מבלי לראותו 71:76 לאשדוד. הפועל ואוואנס ניסו לחזור, אבל אז נזכר סוואן לחזור למשחק עם שלשה מ"היציאה מהעיר" ממרחק אנ. בי. איי וקבע 76:82 2 דק" לסיום.

אור סלומון אחד מהטובים במשחק קלע שלשה חשובה מאוד דקה לסיום 88:81. באטל, מהטובים בהפועל ת"א קבע סל והחמיץ את העבירה 30 שניות לסיום. 83:88. הפועל איבדה כדור בניסיון אחרון 20 שניות לסיום 89:83, אבל הצליחה לחזור. 5 שניות לסיום קיבלה הפועל עבירה וסל וצימקה ל-89:86 לאשדוד.אור סלומון קלע 2 נקודות מהקו וסגר עניין 86:91.

צביקה שרף : "מה שניצח לנו את המשחק שהיינו יותר מסודרים ומאורגנים. אני לא מרוצה ממשחק ההגנה שלנו. חזרנו מ-3:0 למצב הזה וזה נהדר. אבל כבר בשלישי יש לנו משחק ואני צריך להתכונן לזה בכל הכח".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך