לראשונה באשדוד: תחרות ברייקדאנס

תיערך תחרות ברייקדאנס ארצית, פרי יוזמתו של האמן האשדודי דודי שובל, בדאנס בר "דופ" שבאזור התעשייה

דודי שובל, אשדודי בן 23, נחשף לתרבות ההיפ-הופ בילדותו, וניתב לשם את כישרונו האמנותי. ביום חמישי הקרוב תתקיים באשדוד תחרות ברייקדאנס ארצית לכל הרמות והגילאים, פרי יוזמתו. האירוע שיתחיל בשעות אחר הצהריים נקרא "דואופ סקול ג'אם", ויתקיים בדאנס בר "דופ" שבאזור התעשייה.

"בילדותי נתקלתי בקבוצת רקדני ברייקדאנס", מספר דודי על המפגש הראשוני שלו עם תרבות ההיפ-הופ, "התחלתי להאזין יותר למוזיקת ההיפ-הופ, ולהעביר את הזמן ביישום הערכים וחקירה של תרבות זו שמוליכה אותי קדימה עד היום". ערב אחד בעודו מצייר באופן לא חוקי מחווה רומנטית על תחנת אוטובוס לבת זוגתו, "נתפס" על ידי עובד עירייה בכיר.

"כשנוכחתי לדעת על העונש העומד לבוא, ניסיתי ליצור סוג של עסקת טיעון ולהפוך עז למתוק", הוא מספר. "אזרתי את מלוא האומץ והחוצפה השובבה שהייתה טמונה בתוכי, והצעתי לצייר בשביל החוק. בהיותי מתחנן על יישום האג'נדה שלי מסתבר כי 'חבר המושבעים' התרשם והסכים. קיבלתי קיר חוקי ראשון לצייר עליו. לאחר מספר קירות ועבודות שיקום שביצעתי הוכתרתי כ'צייר הרשמי' של העיר אשדוד.

dodi2

תוך כדי השירות הצבאי המשיך דודי לנשום ולצייר ואף להוביל מספר אירועי רחוב הכוללים בתוכם בעיקר את כלל האלמנטים של אומנויות ההיפ- הופ. "לאחר סיום שירותי הצבאי, הוצעה לי משרה מעניינת שלא חלמתי עליה, ניהול בר המשתייך אך ורק להיפ- הופ. הסכמתי מבלי להסס, מילאתי את המקום ביצירה שלי. לא נשאר ולו סנטימטר אחד שלא נגע בו נתז צבע אשר בקע באופן מבוקר ורגיש מקצה האצבע המורה שלי", הוא מספר.

הדאנס בר העונה לשם "דופ" זכה להכרה כלל ארצית בקרב אומני וחובבי ההיפ- הופ. "לאחר מספר חודשים עבר המקום למבנה אחר, גדול יותר, יוקרתי יותר ועם ציורים יותר מושקעים. עם ההכרה המשכתי לשמור על יצירתיות ומקוריות והפקתי עוד אירועים, אך הבולט שביניהם היה שיתוף הפעולה שלי מול רשת הברים המצליחה 'דרינק פוינט', המונה כ-30 סניפים מקריית-שמונה עד אילת. ציירתי בכל אחד מהסניפים של דרינק פוינט, ימים ולילות, בשפה שלי, מול תוואי המקום ומה שהוא מנסה לשדר.

בין כל העבודות, הפרויקטים, לקוחות פרטיים והקליפים, רוב עיסוקי ביום יום הוא להעביר סדנאות גרפיטי לנוער בכל רחבי הארץ תחת חסותם של 'בית אומנויות תרבות רחוב'. עם ההכרה הגיעה ההתרחבות, רואיינתי בנוגע לדאנס בר והגרפיטי בערוץ 10 ('חי בלילה') והוזמנתי אף לצייר בתכנית ה"אקס-פקטור ישראל" לייב. ובנוסף התפרסמו עלי מספר לא מבוטל של כתבות עיתונות ארצית ומקומית".

בימים אלה משתתף דודי בתערוכת "קומה שביעית" בתחנה מרכזית תל אביב (תערוכת הגרפיטי הגדולה ביותר בארץ), עובד על מיזם חדש הנקרא "התחנה הבאה" ומצייר על אוטובוס שלם. על תחרות הברייקדאנס תוכלו לקרוא ולהתעדכן דרך עמוד הפייסבוק של דודי (dudi shoval). נוכל לספר לכם שמלבד מעגלי קרבות (באטל) של זוגות רקדני ברייקדאנס, הזוג המנצח יזכה בפרס כספי וכן בפרסים מחנויות שנותנות חסות לאירוע. הרקדנים יכולים להירשם דרך הפייסבוק או ביום האירוע עד השעה 16:30. הכניסה בתשלום סמלי של 35 שקלים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך