מהפך ברובע א': בניינים ישנים ומתפוררים – OUT מגדלים יוקרתיים – IN

לאחר תקופה ארוכה של בירוקרטיה ואישורים, סוף-סוף פרויקט ראשון של פינוי-בינוי יוצא לדרך באשדוד * מדובר בשבעה בניינים בצומת הרחובות ז'בוטינסקי-הראשונים, שיעברו מהפך של ממש ויעניקו לבעלי הדירות הטבות משמעותיות – דירה גדולה יותר בשיעור של 30% מהדירה הקיימת, ועלייה של יותר מ-100% בערך הכספי של הדירה

פרויקט פינוי-בינוי ברובע א' יוצא לדרך: מגדלים יוקרתיים יחליפו שבעה בניינים ישנים ומתפוררים בצומת הרחובות ז'בוטינסקי-הראשונים. חברת בנייה מוכרת ואמינה מאשדוד תבצע את הפרויקט, כאשר את הדיירים תייצג עו"ד יפעת בן אבי. את חברת הבנייה מייצג עו"ד יעקב לוי.

המדובר בבניינים 20,22,24,26,28,30 ברחוב ז'בוטינסקי והבניין ברחוב הראשונים 3, בהם מתגוררים כ-170 דיירים כאשר 18 מהדירות שייכות לחברת "עמיגור". יחס הפינוי בינוי יעמוד על 1:5.5. עו"ד יפעת בן אבי, המייצגת כאמור את הדיירים, מציינת כי "סוכם שהחברה המבצעת תפנה את בעלי הדירות על חשבונה ואף תישא בעליות הובלת הריהוט והשכירות למשך כל תקופת הבנייה". עוד נמסר כי חברת "עמיגור" הביעה הסכמה עקרונית לחתום על חוזה לגבי 18 הדירות שבבעלותה.

על פי התכנון יהרסו יחידות הדיור הקיימות ובמקומן ייבנו מגדלי מגורים יוקרתיים, שיכללו חדרי ממ"ד, מרפסות, לובי מפואר, חניות פרטיות ומעליות. נציגת הדיירים והחברה המבצעת סיכמו כי בעלי הדירות יקבלו דירות שגדולות לפחות בשיעור של 30% מדירתם כיום.

מדובר בפרויקט במסגרת התחדשות עירונית ושינוי חזית פני העיר, כאשר הנכנסים לעיר מהכניסה הצפונית ייחשפו למגדלי יוקרה במקום לבניינים ישנים ומתפוררים. זאת בנוסף לעובדה שהדירות החדשות ייבנו לפי כל התקנים לעמידה בפני רעידת אדמה והממ"דים יספקו הגנה מתאימה נגד טילים.

עו"ד בן אבי מוסיפה כי החל שלב החתמת החוזים בין הדיירים שיפונו לבין החברה המבצעת. לדבריה, למרות שמדובר בתהליך מורכב, הכולל שינויי תכנית בניין עיר וקבלת היתרים, בסופו של יום הדיירים ייהנו מדירות יוקרתיות, במגדלים חדישים ויוקרתיים.

פינוי-בינוי היא אחת האופציות המועדפות להתחדשות עירונית. כאשר התוכנית המדוברת ממוקמת בסמוך לאצטדיון הי"א ובקרבת הסטאר סנטר. במקרה המדובר הקבלן המבצע מתחייב לבנות חניות פרטיות לדיירים' ומה שיותר חשוב הדיירים שייפנו את דירותיהם' יקבלו כשיחזרו אליהן לאחר תקופת השכירות שממומנת על ידי הקבלן, דירות חדשות לגמרי המותאמות לסטנדרט הבנייה של היום. הדבר נוגע למשל לתשתיות חשמל, אינטרנט, טלפוניה וטלוויזיות לוויין או כבלים התואמות למאה ה-21.

חשוב לציין כי עיריית אשדוד היא מבין העיריות המתקדמות והמתפתחות' המסייעת לאזורים החלשים בעיר לפיתוח סביבתי והקמת מגדלי מגורים יוקרתיים' תוך סיוע כלכלי לתושבי העיר בשכבות החלשות.

פינוי-בינוי באזורים הישנים משמעותו לצמצם הפערים בין השכבות באוכלוסיה באשדוד. כך למשל' בעלי דירות ישנות באזור ישן בעיר יוכלו ליהנות מדירה חדשה, בבניין חדש ויוקרתי, עם ממ״ד שיבטיח להם שקט בתקופות הלא פשוטות מכיוון רצועת עזה, דבר שלא קיים בדירות באזורים הישנים. בנוסף והחשוב מכל, דירה חדשה, בבניין חדש, מהווה שדרוג משמעותי לבעלי הדירות ורווח עצום על דירתם הישנה, וזאת ללא כל השקעה מצד בעלי הדירות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך