הצילו, אשקלון טובעת!

בזמן שהעיר אשקלון קרסה ורשמה שיאים שליליים בגלל תשתיות מיושנות, ראש העיר "חולה התקשורת" איתמר שמעוני, שהה באומן. הוא כנראה לא התפלל מספיק חזק לעצור את השיטפון... מה שבטוח, שמעוני סופג ביקורת קשה על כך שבמשך שנתיים מאז שנבחר לתפקיד, הוא טס 11 פעמים לחו"ל! כן, אתם קוראים נכון, 11 פעמים, נתון בלתי נתפס. שמעוני טס לתאילנד, ארה"ב, ברצלונה, גאורגיה, קייב ו-6 פעמים לאומן. ללא ספק, שמעוני יכול להתמודד בקלות על התואר "הנוסע המתמיד".
שי תור

שמעוני הוא אשף ביחסי ציבור, ולמען ההגינות צריך גם לפרגן לו על מידת חריצות ורצון עז להזיז דברים. הבעיה היא שאשקלון רחוקה מרחק שנות אור מהתדמית ששמעוני מנסה להדביק לה, ולראייה תראו מה שיטפון של שעה גרם לעיר המיושנת – כבישים קרסו, רכבים טבעו, בעלי חיים מתו, בתים נהרסו כליל (כולל כל התכולה שלהם), בית החולים שבק חיים לשעה ארוכה ואנשים נאלצו להסתגר בבתים. ממש ימי הביניים בשנת 2015.

הטביעה של אשקלון הגיעה לשמעוני וגם לכמה פוליטיקאים מאשדוד בעיתוי ממש לא טוב. אותם פוליטיקאים, שלמרבה הצער פועלים לא ממניעים טהורים, אלא בעיקר כדי להזיק ולפגוע בראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, יצאו לאחרונה בהצהרות שהעיר אשקלון "גונבת" את הדור הצעיר של אשדוד, שיש הרבה מה ללמוד מכל מה שנעשה אצל השכנה הגיאוגרפית, והרעיפו מחמאות על ראש העיר האשקלוני.

אותם פוליטיקאים פשוט גורמים להטעיה מכוערת של הציבור האשדודי. אשקלון לא בליגה של אשדוד בכל פרמטר, למעט העובדה שהיא זולה יותר במחירי הנדל"ן, כי בכל זאת קיים פער מהותי בין עיר גדולה ומתפתחת, לעומת עיר קטנה, עם אזורים מיושנים רבים, עם תשתיות מקרטעות ולא ראויות בלשון המעטה, ועם בעיות קשות סביב נושאי החינוך והתעסוקה.

ד"ר לסרי הצליח למצב את אשדוד כאחת הערים המתפתחות והמצליחות בישראל, עם קרוב ל-250 אלף תושבים. ראש העיר רשם הצלחה גדולה מאוד סביב נושא החינוך, וזה לא מקרי שהעיר הוכתרה ע"י ממספר אנשי חינוך בכירים כ"בירת החינוך של ישראל". גם סביב נושא התעסוקה, ד"ר לסרי הצליח לייצר יחד עם אנשיו אלפי מקומות תעסוקה חדשים, ואשדוד היא מהערים הגדולות הבודדות שהצליחה לצמצם מהותית את אחוזי האבטלה ואף לרדת מתחת לממוצע הארצי. נכון, ישנה בעיה קרדינאלית סביב מחירי הנדל"ן באשדוד, כפועל יוצא של עיר מתפתחת, מבוקשת וגדולה. גם עתודות הקרקע בעיר הגיעו לקו האדום, ולכן ד"ר לסרי גיבש תוכנית מסודרת ל-10 השנים הקרובות כיצד יהיה ניתן לקדם בנייה של 40 אלף יחידות דיור, בעיקר סביב פרויקטים של "פינוי-בינוי", כדי למצוא פתרון לבעיה הסבוכה הזו.

בשורה התחתונה, אשקלון לא יכולה לעמוד בשורה אחת עם הערים הגדולות בארץ, מדובר בעיר בתהליך של בנייה, הכל זז לאט ורק בעוד עשור אולי היא תוכל לעשות את קפיצת המדרגה. בינתיים היא צריכה לטפל בתשתיות הרעועות ובבעיות הרבות האחרות שיש בכל פינה בעיר.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך