נחשפה העדות שהפלילה את דומרני

מתמלול החקירה של דמות המפתח ב"בלוק חוסם", הכינוי לפרשה 512 באזור הדרום, עולה כי שלום דומרני הורה לאנשיו לחסל את יריביו מ"הכנופיה הגרוזינית" באשדוד, בהם מנשה מאור, שנרצח בפיצוץ רכב ב-2013.

חומרי חקירה של "בלוק חוסם", הכינוי שניתן במשטרה לפרשה 512 באזור הדרום, ונחשפו אתמול (שני) לראשונה, שופכים אור על מאבקי השליטה בין שניים מארגוני הפשיעה החזקים בדרום – "הכנופיה הגרוזינית" ובראשה דוד (דאטו) קריחלי מחד, ו"הכנופיה המרוקאית" בראשות יוסי אדרי, המקורב לשלום דומרני והאחים אופיר ועמוס לביא מרחובות, מנגד. קריחלי "דפק חשבון" בעבר לדומרני והפך לבעל ברית של בני שלמה – יריבו של דומרני. בנוסף לכך, נשמע דומרני משוחח עם הרב יאשיהו פינטו וזוכה להבטחה מצד האחרון כי יסדר לו ויזה לארצות הברית.

חקירת עד המדינה, מארגונו של דומרני, נפתחת בניסיון להבין את מאבקי הכוחות בין הצדדים, ובהמשך עוברת לסיפור חיסולו של מנשה מאור, חבר בכנופיה הגרוזינית, שנרצח מפיצוץ מטען ברכבו באשדוד בנובמבר 2013. "למה עמנואל שפך מים חמים על שניר ואזנה (מהכנופיה הגרוזינית)?", שאל החוקר את עד המדינה. "בגלל המלחמה בינינו ("המרוקאים" – י"א ו-י"י) ובני שלמה והגרוזינים, והקרבה שלנו לעמוס לביא".

בהמשך מתואר יום הרצח של מאור, לכאורה בהוראתו של דומרני, לאחר שעשו לו תרגיל "כיפה אדומה" באשדוד. "נפגשנו אני, אנדרי ושניר (ואזנה) עם דוד בוטראשווילי, דאטו קריחלי ומנשה מאור באשדוד, באקראי, בסביבה של אזור ד'. לא עלה נושא סכסוך או בעיה כלשהי, וזהו, נפרדנו. מפגש של 20 דקות אולי. בזמן המפגש המטען היה מונח ברכב של דוד בוטראשווילי והשלט היה אצלנו ברכב.

"אחרי שנפרדנו, הגרוזינים המשיכו בנסיעה לכיוון המרכז, ואנחנו המשכנו עם האוטו לכיוון אחר, כי חשבנו שהם יישבו במרכז בבית הקפה. עצרנו בצד, סמוך למרכז, ואנדרי ושניר ירדו עם השלט, כמו שלט של אזעקה של אוטו. הם ירדו ותצפתו על המרכז בסביבות שעתיים. המטרה הייתה לראות את הגרוזינים עולים לרכב – ולפוצץ אותם".

בהאזנות הסתר נשמע עד המדינה מדבר עם קריחלי, מי שנחשב לראש "הכנופיה הגרוזינית" באשדוד ומזוהה עם בני שלמה. "יוסי (אדרי) לא רוצה לדבר איתי בחיים", אמר לו. "בני שלמה חייג לחבר של יוסי, דני בוחבוט, וניסה להבין את התמונה לגבי כל הבלגן והסכסוך שנוצר מצד דני, שהיה אדם מכובד וגם קרוב ליוסי וכולם מכבדים אותו. בני שואל את דני מה הכיוון שלו, מה כל הבעיה בין יוסי לקריחלי".

עד המדינה: "ממש סמוך לשחרור (של אדרי מהכלא – י"א ו-י"י), יוסי אדרי דיבר אתנו להתחיל לנסות לפגוע בכל הקבוצה של הגרוזינים, לרבות קריחלי. גם בשיחות הטלפון ששלח לנו, וגם (עם) שני דרי (עורכת דין שנחקרה בנושא) רוב השיחות היו עם קודים ושמות שידועים רק לנו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך