כנס הרחפנים הישראלי : 'אשדוד תהפוך לבירת הרחפנים'

תוך שנים ספורות תהיה אשדוד, העיר קווית הרחפנים הראשונה בעולם ויופעלו בה רחפנים למשימות ציבוריות, מסחריות והפעלה על ידי חובבים - זו הבשורה שהגיעה מכנס הכלים הבלתי מאויישים על ידי תא"ל (מיל') זיו לוי מייסד ושותף של חברת SKYRAILS

זיו לוי שהיה בעברו מפקד בסיס בחיל האויר וטייס קרב, סיפר שהחברה בה הוא עומד בחרה בעיר אשדוד למיזם הרחפנים מכיוון שבעתיד אשדוד תהיה עיר חכמה עם שפע של יזמות ולכן עליה להיות החלוצה בתחום הרחפנים. חברת SKYRAILS תפרוש בעוד חודשים ספורים את המערכת שפתיחה בתחומי אשדוד שמשימתה תכנון המרחב האווירי בעידן של  הפעלת כלים בלתי מאוישים ורחפנים.

מדובר במערכת שתתכנן אזורי טיסה, נתיבי טיסה לכלים בלתי מאויישים מסוגים וגדלים שונים. תכנון הנתיבים חייב נלקחת בחשבון אילוצים וסיכונים. לדוגמה: אין טסים מעל שדה תעופה, או מעל גן ילדים או מעל תשתית חשמל גדולה. יש מכשולים באזור, כמו מנופים, יש אירועי ספורט, שריפות, מזג אוויר משפיע כעל כב"מים – המערכת שפיתחה החברה מתחשבת בכל גורמי האילוץ והסיכון הללו ומציעה למפעילים מערכת חוקים והתנהלויות שתאפשר הפעלת כלים בלתי מאויישים ורחפנים באזור האורבני רווי הפעילויות הדינמיות והמשתנות כל הזמן. המערכת נותנת למפעילים חוקים, רגולציה ודרכי הפעלה של הכלים.

לוי הדגים את המערכת בפני משתתפי הכנס: אישה אשר נמצאת על יאכטה בנמל אשדוד והיא זקוקה באופן נואש למשאף חמצן. רחפן יביא את המשאף ישירות ממרכז שילוח. התוכנה תכין באופן אוטומטי והמהיר ביותר את נתיב הטיסה תוך התחשבןת במיקומים של בסיסי חיל אוויר וקווי מתח גבוה. ואם יעניין אותכם ללמוד את התחום, ניתן ללמוד זאת במסגרת אקדמאית בעיר דייטון מדינת אוהיו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך