"היעדר חשיבה משותפת וגיבוש מדיניות הוא החמצה שמונעת מאיתנו מיצוי של הפוטנציאל שמצוי בים", כך אמר הבוקר ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד בכנס אשדוד הבינלאומי לקיימות. לדבריו, "שיקולי אקולוגיה ושלטון מתנקזים לאותן החלטות תכנוניות שאמורות לשקף איזון שיעניק לתושבים תועלת מחוף הים. בים יש אוצרות טבע, יש גז, אך בנוגע לרצועת החוף הרשות המקומית היא השחקן החשוב. לפני הכול יש להסכים עם ההנחה הבסיסית שהים הוא משאב ששייך לציבור".
לסרי המשיך, "עובדתית הישום בשטח לא פשוט. יש לשאול: היכן נגמר החוף ומתחילה הבנייה?? לפני מספר חודשים הקמנו את פורום ערי החוף. היום נחתום על אמנה שתקבע החלטות שנקבל בקשר לים ולחוף, שתקבע איזון שימקסם את התועלת למען התושבים. לא רק לגבי קו 300 המטרים אלא מעבר. אני יכול לספר מניסיוני באשדוד שהמכשול הגדול ביותר הוא תכניות שאושרו בעבר כי יזמים רוצים למקסם את התועלת הכלכלית שלהם. יזמים רוצים למקסם רווח ויש להיות חזקים ולשמר את צורת החוף למען התושבים. בעבר חבר הכנסת דב חנין יחד עם אדם טבע ודין יזמו אישור של דיון מחדש גם בתכניות מאושרות אך גם אם זה יקרה יש עניין של פיצוי כספי כאן נדרשת התערבות של המדינה".
עוד אמר לסרי: "לאחרונה הודיע מנהל התכנון על העלאת רעיון לתכנון בנייה בקו 100 מטרים. בכל הסוגיות הללו אשדוד יכולה להיות מקרה מבחן. רצועת החוף שלנו היא באורך עשרה קילומטרים. ארבעה מתוכם הם נמל. יש לנו שבעה חופים. אך יש החרגה תכנונית מודעת של המרינה שהוחרגה באופן מכוון גם בטווח 100 המטרים. יש שם מלונות עם 22 קומות והמרינה עברה את כל מסלול האישור החוקי, אז על מי נלין?" תהה לסרי.
"לגבי יתר החוף יש מלונות עד גובה של ארבע קומות. כיום אנו מתכננים תוכנית מתאר ליד הים ללא בנייה גבוהה. מעבר לקו ה-300 אנו שומרים ככל האפשר על נגישות, על פתיחת החופים.יש לנו קו חוף פתוח ביחס לערים אחרות", מסביר לסרי. "זה המקום להדגיש שמיקומנו הגיאוגרפי הוא גם משאב תרבותי. מעבר לפיתוח טיילת אנו מקיימים בכל יולי פסטיבל מוזיקה ואוכל ממדינות הים התיכון, זהו אופי העיר. אנו מקדמים גם תוכנית להקמת מרכז אקולוגיה ימית וגם מסגרת ללימודי הים התיכון", מדגיש לסרי, "להיות עיר חוף זו זכות. הפוטנציאל החברתי והתרבותי שלנו אדיר ואנו מקווים שערי חוף נוספות יידעו כיצד לנצל את המשאב הזה".