הצנחנים פשטו על אשדוד

למספר שעות, העיר אשדוד הפכה לרצועת עזה, כאשר מאות לוחמי גדוד 890 של הצנחנים דימו פשיטה על מעוזי החמאס
צילום: דובר צה"ל

בשעות הבוקר המוקדמות פשטו מאות לוחמי גדוד 890 של הצנחנים על העיר אשדוד כשבתרגיל גדול דימו את העיר לרצועת עזה ובחנו את כוחות הבטחון באזור מלא אוכלוסיה ובניינים גבוהים. לתרגיל המיוחד החלו להתכונן בכגדוד לפני שלושה שבועות, במסגרת ההכנות הוכנו מפות מפורטות של אשדוד, כולל ניסיון לנתח היכן יהיו ממוקמים מוצבי הפיקוד של החמאס אילו היתה עיר ברשות הפלסטינית. על הלוחמים היה להשתלט על אזורים מסוימים בכדי להשתלט על העיר, כאשר אחד הנתונים הוא שהכוחות אינם יכולים להפציץ מהאוויר.

"אף פעם לא עשינו תרגיל כזה, ולרוב אנחנו מתרגלים במתקן לחימה בשטח בנוי, אבל בעיר אפשר לתרגל גדוד או חטיבה שלמה ואתה לומד מזה המון, ואני מאמין שלא רק אנחנו נעשה את זה שוב אלא כל הצבא יעבור להתאמן ככה, כי מי שרוצה להילחם למערכה הבאה שתהיה מתי שהוא, ותהיה קשה יותר מ'צוק איתן' יהיה חייב להתאמן באזורים כאלה המיושבים באגרסיביות" סיפר סא"ל אלבז מפקד התרגיל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך