מה באמת צריך לעשות כדי להקל על מצוקת הדיור?

 

חברים יקרים לצערי אני לא הולך לגלות כאן קסמים שלא שמעתם עד עכשיו, רק לחזור על אותם דברים שוב ושוב, עד שזה ייקלט ונבין כולנו שאין דרך אחרת. התקווה שלי היא שכולנו נפעיל לחץ על נבחרי הציבור שלנו, כדי לגרום לזה לקרות.

הנה הדרכים ההגיוניות:

קנייה קבוצתית– תרשו לי בהתחלה להחמיא לעצמי ( הנה פרויקט שלי קנייה קבוצתית ), אבל ללא קשר לרעיון שלי, עדיין הדרך הקלה ביותר לחסוך כסף בקניית דירה זה בעיקר להתאגד יחד כדי להוזיל את מחירי הדירות של כולם יחד.

בתחילת הבנייה, כאשר הקבלן רוכש את הקרקע הוא נזקק לביצוע מכירות ראשוניות שיעניקו לו את הביטחון להמשיך קדימה. כאן בדיוק יכולה להיכנס קבוצה של רוכשים שיקבלו את הדירות הראשונות במחיר קבוצתי מוזל.

זאת ללא ספק הדרך הקצרה והזמינה ביותר שקיימת בעולם הנדל"ן כדי להוזיל את מחיר הדירה, אני יכול בשמחה רבה להמליץ על הדרך הזו ומנהל כמה קבוצות כאלו כדי להוזיל את מחירי הדירות הנרכשות.

פרויקטים של התחדשות עירונית– על כל במה קיימת כל ראשי הערים צועקים על כמה חשוב להם לספק אלטרנטיבות עבור זוגות צעירים. כך זה קורה לפחות בעל פה. בפועל מה שקורה זה דברים אחרים לגמרי.

בכל הרשויות הקיימות למעט כמה בודדות, מרבית הפרויקטים של פינוי ובינוי או תמ"א תקועים ללא התקדמות. הסיבה היא בעיקר כי ראשי הרשויות לא באמת מעוניינים לקדם את הפרויקטים האלו.

מה שבדרך כלל מניע ראשי ערים זה שביעות רצון של התושבים. לעומת זאת התחדשות עירונית שיוצרת עומס על התשתיות הקיימות והרבה מאוד רעש וזיהום זה בדרך כלל לא הדבר המתאים לראשי ערים. כך או אחרת, הפרויקטים האלו נוטים להיות תקועים במשך שנים ארוכות לפעמים.

עד אשר ראשי הרשויות לא ישימו את ההתחדשות העירונית על ליבם ויעשו הכול כדי לקדם את זה באמת, שום דבר ככל הנראה לא יצליח להוריד את המחירים. רק כדי להמחיש את העניין, מאה פרויקטים של פינוי בעיר כמו אשדוד, יכולים להכניס לשוק עוד אלפים של דירות חדשות במחירים סבירים מאוד.

בנייה בעזרת חברה עירונית או בסבסוד עירוני– אנחנו חוזרים כאן קצת אחורה אבל ראשי עיריות מעדיפים להשקיע כסף בדברים קטנים שלא עולים הרבה אבל נראים מעולה לציבור. גינות, פינוי זבל, צבע טרי בכבישים, אלו בדרך כלל הפייבוריטים. דברים כמו השקעה לטווח ארוך שהיא יקרה כמו סבסוד קרקעות או סבסוד בנייה זה דבר פחות פופולרי בעיני הראשים.

רק תחשבו שבמהלך שש שנים סבסוד קרקעות או בנייה דרך חברה עירונית ללא רווח, יכולה להכניס לשוק אלפי דירות במחיר מסובסד, שוב אם יש רצון. העניין הוא שבדרך כלל אין רצון.

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך