בשורה חשובה לחיילים האשדודים

שר התחבורה החליט כי גם בימי ראשון החיילים ייהנו מנסיעה חינם ברכבת, כמובן גם מתחנת עד הלום בכניסה הדרומית לעיר.

שר התחבורה ישראל כץ הורה להנהלת רכבת ישראל לשנות את מערך ההסעות הקיים בימי ראשון בבוקר כך שחיילים יוכלו להשתמש בשירותי התחבורה בחינם גם בין השעות 09:00-06:00. ההוראה מבטלת למעשה החלטה מינואר 2012 לאסור נסיעת חיילים בחינם בשעות בהן הביקוש גבוה, וזאת כדי לשפר את השירות לשאר הנוסעים.

עם צאת השבת משרד התחבורה עדכן שההיתר נסיעה לחיילים בימי ראשון לא יחל מחר בבוקר ולפיכך אין שינוי מההסדר הקיים. היתר הנסיעה חינם יחל רק בשבועות הקרובים ולאחר תיאום מול צה"ל. לשאלה מדוע השר הכריז על מהלך לא בשל לא נמסרה תגובה.

מה שקרה בפועל הוא שהחיילים נסעו באוטובוסים לבסיסים, אולם לאורך זמן התברר ששירות זה היה פחות יעיל מהמתוכנן, כך שחיילים שבחרו לוותר עליו עלו לבסוף על הרכבת אולם הם נאלצו לשלם עבור כרטיס הנסיעה. המציאות יצרה הבדל בין מי שיכול להרשות לעצמו לשלם לבין חיילים שנשענו על מערך ההסעות האלטרנטיבי.

"בהסדר המקורי, שנקבע בתיאום עם צה"ל, הייתה כוונה לייצר אלטרנטיבה נוחה עבור כלל החיילים ולא ליצור מציאות שחייל שידו משגת משלם ונוסע ברכבת, והאחרים לא. מאחר ובפועל הסדר זה לא מתקיים – הוריתי לבטל אותו. מעבר לכך, במהלך השנים האחרונות ביצעה רכבת ישראל רכש משמעותי של קרונות וקטרים ונפתחו תחנות חדשות- דבר שיאפשר לה להיערך בהתאם", טוען כץ.

 

לפיכך, ממחר (א') בבוקר צפוי להרשם עומס עבד במערכי הרכבות. יצוין שכץ צודק בכך שרכבת ישראל הגדילה מאז 2012 את מספר הקרונות שלה אולם במקביל לפני כמה חודשים החלו העבודות ברכבת הקלה בתל אביב, מה שהדיר מכוניות מהעיר והטיל על הרכבת עומס כבד.

 

בתוך כך, פורום נהגי התחבורה הציבורית חתם מול משרד התחבורה על הסכם שכר חדש במסגרתו התשלום המינימלי לשעת עבודה של נהג תהיה 39 שקל לשעה. זאת לעומת שכר מינימלי של 32 שקל לשעה עד היום. ההסכם ייכנס לתוקף בינואר ויסיר את איום השביתה מצד 15 חברות שמעסיקות נהגים תחת מכרזי האוטובוסים השונים ברחבי הארץ. "זהו הישג משמעותי לנהגים וביטוי לנחישות של הנהגים בקווים אגד תעבורה וסופרבוס (כוח לעובדים) ולחברינו באפיקים (ההסתדרות הלאומית)", ציין איציק קשקש, יו"ר ועד אגד תעבורה וחבר הפורום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך