מנכ"ל נמל אשדוד בהתייחסות ראשונה ל"קרב" מול הנמל החדש

מנכ"ל נמל אשדוד בפועל יצחק בלומנטל בכנס SCM: "התחרות עם הנמל הפרטי החדש הנבנה בקצב מואץ מהווה אתגר ניהולי המצוי בראש סדר העדיפויות של חברת נמל אשדוד"

במסגרת ההערכות לתחרות מקדמת חברת הנמל תכנית השקעות בהיקף כספי של למעלה מ- 300 מיליון שקל, מתקציב עצמי, שנועדה לאזן בין היכולות והאמצעים התפעוליים של נמל אשדוד לבין הנמל החדש הסמוך לנו, הנבנה בימים אלה בקצב מואץ ויחל לפעול בהתאם להערכות בעוד כ- 6 שנים.

תכנית ההשקעות לפיתוח הנמל גובשה בראיית התחרות עם הנמל החדש בהתבסס על מודל הספנות העולמית, המאופיין במגמת המעבר לאניות גדולות ונפח הובלה גדול לכל לקוח. התכנית כוללת הצטיידות בציוד תפעולי מתאים לפריקת אניות גדולות וביניהם: גוררות חדשות בהיקף רכש של מעל 100 מיליון שקל, מנופים בהיקף של למעלה מ- 200 מיליון שקל ומלגזות בהיקף רכישה של כ- 10 מיליון שקל.

כיום בנמל פועלים 14 מנופי גשר. המנופים החדשים והמנופים הקיימים שישודרגו יוכלו לתת שירות לאוניות ענק הצפויות לפקוד את הנמל בגודל של 14,000 TEU . כיום, רוב האוניות שפוקדות את נמל אשדוד הן בגודל כ-9,000 TEU . המגמה העולמית בשנים האחרונות בספנות הבינלאומית היא מעבר לאוניות ענק והמנופים החדשים צפויים לתת מענה למגמה זו.

בלומנטל ציין כי לנמל אשדוד, שהינו נמל ממלכתי וגוף אסטרטגי של המדינה יש יתרון מובהק המתבטא בכוח אדם מקצועי, ניסיון ומיומנות תפעולית והיא זו שתכריע בשיקולים המסחריים של בעלי חברת הספנות. נתון זה מחייב את חברת הנמל להמשיך להתייעל ולקצר את זמן השהייה והפריקה של כל אנייה.

חברת נמל אשדוד, מסכמת את שלוש הרבעונים של שנת 2015 בהיקף הכנסות של 834 מיליון שקל, המהווים עלייה של 4.1% ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2014 שהסתכמה בהיקף הכנסות של 801.3 מיליון שקל וזאת למרות הצמיחה המתונה במשק בחודשים האחרונים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך