דרך נוספת וחשובה לשמור על איכות הסביבה

אתר למחזור והטמנת פסולת חדש באשדוד, עשוי לסייע בצמצום תופעות פסולות של השלכת פסולת בנייה במקומות אסורים. מדובר באתר "פרח א.ב מחזור והובלה בע"מ", הפועל תחת פיקוח המשרד להגנת הסביבה, ונותן דגש על המדיניות החדשה של המשרד הממשלתי

כמעט בכל שבוע מערכות העיתונים מקבלות הודעות מדובר עיריית אשדוד, על כך שחולקו דוחות לתושבים שעברו על החוק, והשליכו פסולת בנייה במקומות לא מורשים ולא מסודרים. בעירייה פועלים סביב השעון כדי לעצור את התופעה הפסולה והמדאיגה הזו. לא ניתן להתעלם מכך שבמדינת ישראל מיוצרים מדי יום כ-13 אלף טונות פסולת עירונית ומסחרית. על מנת לדאוג לפסולת זו ולשמור על ערים נקיות, קמו חוקים ותקנות המסייעים להשתלט על כמות הפסולת האדירה שעלולה להוות מטרד ציבורי ובריאותי.

באזור התעשייה באשדוד נמצא אתר שכזה, המפוקח על ידי המשרד להגנת הסביבה, מתחדש ומתמקצע בטכנולוגיות חדשות המסייעות בעבודות הפינוי. חברת "פרח א.ב מחזור והובלה בע"מ" מספקים שירותי פינוי והטמנת פסולת יבשה כגון: פסולת בניין, פסולת מעורבת, פסולת תעשייה והטמנה, כאשר כל הפעילות נעשית תחת הסמכה של איכות הסביבה, והקפדה כי 20% מהפסולת יגיע למחזור. בנוסף, האתר מחזיק בתו תקן של איכות הסביבה ובמתן היתרי בנייה. לצערנו, אחת הבעיות המוכרות לנו באשדוד היא השלכת פסולת בנייה במקומות אסורים, דבר הגורם למפגעים סביבתיים חמורים, וכן למפגע חזותי וירידה בערך הקרקע. פסולת הבנייה מכילה גם מרכיבים רעילים לסביבה, ולכן הפסולת חייבת להגיע למתקני טיפול מוסדרים תחת פיקוחו של המשרד לאיכות הסביבה. חוק התכנון והבניה קובע שבהיתר הבנייה יקבעו תנאים בדבר פינויה המתוכנן של פסולת הבניין, אולם על פי רוב קשה לוועדה המקומית להעריך את כמות הפסולת הנוצרת, לקבל אסמכתא בגינה ולאכוף את הנושא כנוהל שבשגרה.

"אנו מספקים שירות פינוי פסולת מקצועי, הכולל איסוף ופינוי ברזל ואף מיחזור מתכות וכן את כל סוגי הפסולת היבשה, דבר המסייע לכם להיפטר מהפסולת בלי לפגוע בסביבה, תוך שמירה על הסדר הציבורי", אומרת מנהלת האתר מייזי אשוש. "שיפוץ, שדרוג הגינה או כל תהליך שעלול לייצר פסולת שפחים עירוניים לא יעמדו בה, יש לפנות אל אתר ההטמנה בין אם אתה אדם פרטי או רשות מקומית, חברה ציבורית, יזם או אדריכל. הצטברות פסולת עלולה להוות מפגע תברואתי חמור עד כדי פגיעה בבריאות ובאיכות הסביבה, ובימינו אנו, נושא איכות הסביבה תופס כותרות בכל העולם, ולכל אחד מאתנו יש את היכולת להשפיע בנושא".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך