לאחר שצוות מד"א הציל את חייו כשלקה בדום לב: פאיז החליט להתנדב במד"א

פאיז: "הדום לב שעברתי שינה את חיי, מאותו היום לא עזב אותי החשק לתרום ולעזור כמו שעזרו לי. אני מודה לצוות מד"א שהציל אותי ויותר מודה לו על זה שגרם לי לקבל את ההחלטה להתנדב במד"א ולסייע להציל חיים".

הבחירה של מגיש עזרה ראשונה במד"א, פאיז אלקלעאני (34) ממג'דל שמס להתנדב במד"א מגיעה מסיבה מיוחדת ומרגשת. לפני כשנה, ב-8.10.2023 יום לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל והתחממות הגזרה הצפונית בארץ, פאיז הגיע למרפאה במועצה המקומית בה גר כשהוא חש ברע והתלונן על כאבים בחזה שם לקה בדום לב והתמוטט. למקום הגיעו צוות מד"א, פראמדיק פואד עבד אלולי, חובש בכיר עסאם מסעוד וחובש רפואת חירום חוסיין שאער שביצעו בו, יחד עם הצוות הרפואי המקומי, פעולות החייאה מתקדמות תוך מתן שני שוקים חשמליים ממכשיר מפעם (דפיברילטור) והצילו את חייו.

בזמן ההתאוששות, עלו בפאיז מחשבות להתחיל להתנדב במד"א. המחשבות לא נתנו לו מנוח וככל שההסלמה הביטחונית התעצמה באזור הצפון, גדל גם רצונו לרכוש את הכלים להציל חיים ולהתנדב במגן דוד אדום. בינואר המחשבות שלו הפכו למציאות כשהוא התחיל קורס מגישי עזרה ראשונה בתחנת מד"א במג'דל שמס אותו סיים בהצלחה.

כחלק מהתנדבותו של פאיז, הוא לקח חלק באחד מהאירועים הקשים ביותר שקרו באזור הצפון בתקופת המלחמה, נפילת הטיל במגרש הכדורגל במועצה, אירוע שגבה את חייהם של 12 ילדים ונערים. כשנשמעה האזעקה במועצה ולאחריה קול פיצוץ אדיר, הוא יצא מביתו כדי לטפל בפצועים. בעודו מטפל בילדים הוא גילה שאת חלקם הוא הכיר אישית. התמונות שנחרטו לו בראש מאותו היום, המצב הביטחוני וההסלמה באזור הצפון, והאירוע הלבבי שעבר – מלווים אותו בעשייה שלו במד"א ומזכירים לו את המשמעות הרבה והחשיבות בהתנדבותו. " הייתי בין הראשונים שהגיעו למגרש. הענקתי שם טיפול רפואי לילדים שאני מכיר אישית והפנים שלהם לא יוצאות לי מהראש. כל פעם שאני עובר שם זה מעלה אצלי את הזיכרונות הרעים מאותו היום", משתף פאיז.

היום, שנה אחרי האירוע ששינה את חייו, הוא מתנדב בתחנה מד"א במג'דל שמס כמגיש עזרה ראשונה. פאיז מעניק עזרה רפואית, מסייע להציל חיים ויחד עם צוות מד"א שהציל את חייו כשלקה בדום לב הוא מחזק את הביטחון הרפואי באזור הצפון. "הדום לב שעברתי שינה את חיי, מאותו היום לא עזב אותי החשק לתרום ולעזור כמו שעזרו לי. אני מודה לצוות מד"א שהציל אותי ויותר מודה לו על זה שגרם לי לקבל את ההחלטה להתנדב במד"א ולסייע להציל חיים. ההתנדבות ממלאת אותי ואני בתהליך הכשרה להיות חובש רפואת חירום ונהג אמבולנס", מסכם מגיש עזרה ראשונה במד"א פאיז אלקלעאני.

צילום: דוברות מד״א

באנרים 140-672

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך