הושענא רבה

פרויקט האושפזין של אתר אשדוד אונליין: טור חגיגי מאת הרב מאיר שלום וקנין רב ק"ק לב יצחק בעיר

הרב מאיר שלום וקנין: "זכינו שבבית מדרש לב יצחק רחוב ציזלינג באשדוד במשך השנה האחדות שוררת ורואים במגוון הפעיליות המתקיימות במקום צעירים ומבוגרים מרוקאים וספרדים רוסים וכל החוגים ללא שום הבדל כשכל אלו יושבים לצד אלו".

סוכת שלום

ביום האחרון של חול המועד סוכות ורגע לפני כניסת חג שמחת תורה, אנחנו מארחים את הרב מאיר שלום וקנין שפועל רבות במסירת שיעורי תורה ועוד בקרב בני הנוער בעיר.

blank

הרב וקנין: "הגמ' במסכת סוכה כז: אומרת על הפסוק כל האזרח בישראל ישבו בסוכות מלמד שכל ישראל ראויים לישב בסוכה אחת, פירוש העניין הוא שווקא חג הסוכות זה זמן המסוגל לאחדות וכולם ראויים להיות בסוכה אחת ללא הבדל מעמדות וחוגים כשגם העשיר הגדול וגם האיש העני ביותר נמצאים מחוץ לבית הנוח ויוצאים לסוכה שזה דירת עראי.

השאלה הנשאלת, מדוע דווקא הימים האלו מכיוון שחג הסוכות יוצא לאחר הימים הקדושים של חודש אלול ור"ה ויום הכיפורים שבימים האלו כל עם ישראל מתעורר לתשובה כמו שראינו בעינינו אצלנו בבית מדרשנו ברובע ו ציזלינג באשדוד המוני צעירים כל הלילה מגיעים לסליחות כאלו גם שנראים רחוקים ביותר וגם כאלה שזה פעם הראשונה בחיים שנכנסים לבית הכנסת וכולם זועקים ביחד ה" הוא האלוקים חרדים, דתיים ,חילונים מכל העדות והחוגים וכל זה בזכות התעוררות שה' מוריד בימים הקדושים האלה וכשמגיע הזמן שלפני יום הכיפורים מבקשים סליחה כל אחד מחברו כדי שגם הסליחה של ה" תהיה מושלמת כיוון שיום הכיפורים מכפר על עבירות של בין אדם למקום לא על בין אדם לחברו עד שיפייסו וא"כ אחרי שיש אחדות בין האנשים זה הזמן המתאים לעשות את חג הסוכות, כמו שאמרנו שהסוכה מסמלת האחדות, אז עושים את מצוות ארבעת המינים שהם ג"כ מסמלים אחדות כמו שאמרו חז"ל שאתרוג שיש בו טעם וריח מסמל את הצדיקים והלולב שזה של עץ התמר שיש בו ריח ולא טעם מסמל האנשים שיש בהם תורה ולא מעשים טובים והדס שיש בו ריח ולא טעם מסמל האנשים שיש בהם מעשים טובים ולא תורה והערבה מסמל את הרחוקים שאין בהם כלום אמר הקב"ה תקשרו אותם באגודה אחת וכולם יכפרו אלו על שכל ישראל ערבים זה לזה.

blank blank blank blank

זכינו שבבית מדרש לב יצחק רחוב ציזלינג באשדוד במשך השנה האחדות שוררת ורואים במגוון הפעיליות המתקיימות במקום צעירים ומבוגרים מרוקאים וספרדים רוסים וכל החוגים ללא שום הבדל כשכל אלו יושבים לצד אלו.

והנה בעוד מספר שעות אפשר לראות את זה גם בשמחת תורה וגם במהלך הלילה האחרון של לימוד ליל הושענא רבה שמגיעים מגוון רבנים ומרצים מרתקים ומצד אחד מדברים לדור הצעיר אבל יודעים לשלב זאת גם לציבור המבוגר יותר.

חג שמח לכולם ממני מאיר שלום וקנין רב ק"ק לב יצחק".

באנרים 140-672

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך