עיריית אשדוד ׳זוכת פרס השקיפות׳ של משרד המשפטים

הפרס, שמוענק בפעם הראשונה לרשות מקומית, הוענק ע״י שרת המשפטים איילת שקד לעיריית אשדוד.

בכל פעם שראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, רושם הישג מסוים (והיו לא מעט כאלה לאורך שבע השנים האחרונות), תמיד תמצאו כאלה שיעשו הכל לגמד את ההישג, להשמיץ, להעליב ולנגח בלי בושה ובלי טיפה של יושרה. ד"ר לסרי אמר לא פעם בשיחות סגורות: "אני לא מתרגש מאותם אנשים קטנים שמחפשים את רעת העיר אשדוד. על כל השמצה אני עונה להם בעוד עשייה, בעוד הישג משמעותי. התושבים יודעים בדיוק מי עובד ופועל ביושרה, ומי מנסה לחבל בפיתוח העיר".
מעניין יהיה לשמוע את המשמיצים למיניהם, מה יש להם לומר על ההחלטה של משרד המשפטים להעניק לד"ר ולסרי ולעיריית אשדוד פרס נדיר ומכובד, ולמעשה העיר אשדוד היא הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל מבין כל הרשויות המקומיות, הזוכה לקבל את פרס שרת המשפטים לשקיפות שלטונית.
אלה נימוקי ועדת הפרס: "המאמץ שעיריית אשדוד משקיעה בניסיון להטמיע את ערך השקיפות, כתפיסה מובנית בהתנהלות הרשות הינה ראויה לציון. הוסכם להמליץ על עיריית אשדוד לקבלת הפרס, בשים לב לחשיבות שהעירייה עצמה נותנת לנושא זה, מבלי שקיים פיקוח אודות יישומו של חוק חופש המידע ברשויות המקומיות". הפרס עצמו יוענק בעוד כשבועיים בטקס חגיגי שיתקיים בירושלים.
זו למעשה הפעם הראשונה שרשות מקומית זוכה בפרס חשוב זה, המוענק אחת לשנתיים. יחד עם עיריית אשדוד, זכו גם הרשות לניירות ערך וגם לאנט קליימן, הממונה על העמדת המידע לציבור במשרד האוצר.
במכתב שנשלח לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, על ידי שרת המשפטים איילת שקד, נכתב כי ההחלטה להעניק את הפרס לעיריית אשדוד היא כתוצאה ממאמצי העירייה והעומד בראשה לשיפור רמת השקיפות בעירייה.
ד"ר לסרי אמר בתגובה: "ברצוני להודות לשרת המשפטים איילת שקד ולוועדת השופטים על בחירתם בנו כזוכי פרס השקיפות השלטונית. ערך השקיפות הינו ערך עליון בתפקוד הדמוקרטיה ומסייע רבות להגברת אמון הציבור בנבחריו, ולכן גאוותנו הרבה על הבחירה בנו, כרשות המקומית הראשונה בישראל שזוכה בפרס זה. הפרס אינו אישי, אלא קבוצתי ושייך לכל עובד ועובדת בעיריית אשדוד. זאת ההזדמנות להודות לכל מי שתורם לעשייה העירונית היומיומית, מחובתנו להמשיך בדרך זו ולשרת את הציבור נאמנה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך