בשעה טובה: הנהלת נמל אשדוד ומשרד האוצר חתמו על הסכם קיבוצי

ההסתדרות, הנהלת נמל אשדוד ומשרד האוצר חתמו על הסכם קיבוצי מיוחד שעיקרו אימוץ עיקרי הסכם המסגרת עבור אלפי עובדי הנמל *** בין היתר ייהנו העובדים מתוספות שכר של מאות שקלים בחודש ומקיצור שבוע העבודה

ההסתדרות, הנהלת נמל אשדוד ומשרד האוצר חתמו היום (א') על הסכם קיבוצי מיוחד – שעיקרו אימוץ הסכם המסגרת 2023 במגזר הציבורי והחלתו על 1,300 עובדי הנמל. במסגרת ההסכם, שנחתם במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד שאול שניידר, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אייל ידין וסגן בכיר לממונה על השכר במשרד האוצר אוהד אלקבץ, עובדים המועסקים בהסכם קיבוצי בנמל יהיו זכאים לתוספות ולהטבות של עובדי המגזר הציבורי, לרבות תוספות שכר וקיצור שבוע העבודה.

בין עיקרי ההסכם:

  • תוספות שכר שקליות בגובה מאות שקלים (רטרואקטיבית מיולי 2023).
  • תוספת לערך שעת עבודה עבור שנת 2023 (שתשולם בדצמבר הקרוב).
  • בהמשך להסכמי הרפורמה בנמל, עבור השנים 2024-2027 תהיה זכאות לתוספת שכר של 1.44% (בהתאם לרווחיות חיובית).
  • לעובדים המועסקים חמישה ימים בשבוע, יקוצר שבוע העבודה ל-40 שעות (קיצור של חצי שעה בימים א׳-ד׳), ויועלה ערך השעה ב-5% ממועד חתימת ההסכם. בנוסף, העובדים יהיו זכאים לתוספת ימי חופשה.
  • לעובדים המועסקים שישה ימים בשבוע, ערך השעה יעודכן ויעלה ב-6.87% רטרואקטיבית מאפריל 2024.
  • ככל שהרווח מפעולות של החברה יהיה חיובי, העובדים יהיו זכאים למענק שנתי של 2,000 שקל. יצוין כי מחוץ להסכם זה, על מנת להתמודד עם העומס בנמל בעקבות המלחמה, הוסכם על גיוס של סווארים זמניים.

יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, שאול שניידר: "נמל אשדוד רואה בהון האנושי את המשאב החשוב ביותר, וחשיבות עליונה בלפתח אותו. למרות המלחמה והאתגרים שעוד עומדים לפנינו, אנו שמחים לחתום על ההסכם אשר ישפר את תנאי העובדים. עובדינו מראים בשנה זו גבורה אזרחית אמיתית. אני מודה על ההירתמות המשותפת של ועדי עובדי נמל אשדוד, ההסתדרות הכללית והנהלת הנמל לגיבוש והצלחת המהלך".

 

מנכ"ל נמל אשדוד, ניסן לוי: "שיתוף הפעולה והרוח הטובה בין הגורמים השונים למשא ומתן, הביאו אותנו להסכמות שישרתו את כל הצדדים. אנו נמצאים בתקופה מאתגרת ורואים את התחרות הגוברת בין הנמלים. אני מברך על ההסכם החדש ומודה לכל מי שהיה שותף לעשייה החשובה הזאת. גם בתקופה זו של אתגרים רבים, עובדי נמל אשדוד ממשיכים לפעול באומץ לב ובנחישות גם בתרחישים המורכבים ביותר שמזמנת לנו התקופה ולשמור על רציפות תפקודית לטובת הכלכלה הישראלית. פנינו קדימה במאמצים משותפים לסייע למשק הישראלי ולמאמץ הלאומי".

במו"מ להסכם זה לקחו חלק: יו"ר איגוד עובדי התחבורה והנמלים בהסתדרות עו"ד אייל ידין, מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי אדם בלומנברג, יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות חיים שייב, מנהל החטיבה הימית באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות עו"ד ניר אייזנברג, ס. יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות מאיר בן-גוזי, נציג ועדי העובדים עמית שרף, אחראית תחום רפורמות בלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי עו"ד מירי מלכי, מנהל מחלקת הסכמים קיבוציים בהסתדרות אומרי זינגר ועו"ד נטלי שוכוביצקי ממשרד עורכי הדין אלעד מורג.

מטעם משרד האוצר סגן בכיר לממונה על השכר באוצר אוהד אלקבץ יחד עם רכז חברות ממשלתיות באגף עמית עינבר בן-זאב, ומטעם הנמל: המנכ"ל ניסן לוי וסמנכ״ל תפעול יגאל מקדשי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך