משדרות לאשדוד: מעבירים את הדגל

כחלק מציון יום השנה לשביעי באוקטובר, ארחו תלמידי יא- יב מבית החינוך אמית י' אשדוד, תלמידים מקריית חמ"ד אמית שדרות שסיפרו את שעבר עליהם באותו יום נורא בפאנל מרתק. 

המפגש התקיים כחלק ממיזם של צוות חברה וחיבורים ברשת אמית וצוותי בתי הספר התיכונים של אמית בשדרות, שעברו בבתי ספר בכל רחבי הדרום, במטרה להעביר את דגל הגבורה ולעורר שיח על תפקיד הנוער בעת הזאת, בגובה הלב והעיניים.

בני הנוער משדרות שיתפו בפתיחות וכנות את תחושותיהם מהשבעה באוקטובר. הם תיארו שעות ארוכות של חרדה וחוסר ודאות בממד, כאשר כמה מהם אף חוו מלבד האזעקות גם חדירת מחבלים סמוכה לביתם.

התלמיד עידו קוטאי, אשר התנדב באותה שבת באופקים עם ילדי "קו לחיים', סיפר כיצד הגנו על הילדים בגופם וברחו תחת אש, כשהם מתבשרים שמארחיהם נרצחו. תלמיד כיתה י"א ליאב שלמה, סיפר בפתיחות ובשטף מרשים כיצד אביו, איש המשטרה, אדיר שלמה הי"ד , נרצח בהתקפת המחבלים בתחנת משטרת שדרות. וכיצד הוא ה"ילד" אזר כוח ואומץ להציל את משפחתו, אימו ואחיו, ולהוציאם משדרות, תוך כדי ירי בלתי פוסק.

ליאור חליווה, תלמיד כיתה יא4 שיתף: "המפגש היה ממש מרגש על איך שהם סיפרו מה הם עברו ב7 באוקטובר. לקחתי לעצמי להעריך יותר".

רות מזרחי, יועצת בית הספר: "תלמידינו קיבלו הרבה כוח וחוסן נפשי מבני הנוער משדרות, עם נוער כזה אנחנו יודעים ש"עם ישראל חי!".

אסף בן דוד, מנהל קריית חמ"ד אמית שדרות: "היוזמה המרגשת הזאת היא חלק מסיפור התקומה של שדרות ושל עם ישראל. התלמידים הגיבורים שלנו מלמדים אותנו כיצד מתוך השכול והכאב הגדול מצליחים להתרומם ולצמוח".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך