הפתרון להצרת קיבה ללא ניתוח באמצעות שרוול אנדוסקופי

השמנת יתר יכולה להיות קשורה לאתגרים שונים של ניהול המשקל והיא יכולה להוביל לאי נוחות ולמצבים בריאותיים חמורים. אי הנוחות יכולה להתבטא בהרגשה האישית, קושי בפעילות גופנית סבירה, עייפות ותופעות נוספות. המצבים הבריאותיים המסוכנים יכולים להיות התפתחות סכרת, עודף לחץ דם ומחלות לב וכלי דם
קרדיט FREEPIK

הפתרון להצרת קיבה ללא ניתוח באמצעות שרוול אנדוסקופי יכול להיות מעולה כשהוא מביא מענה לאלו אשר לא רוצים או לא מתאימים לניתוח בריאטרי. בשנים האחרונות עולה נושא ההשמנה לכותרות והניתוח הבריאטרי היה הפתרון עבור רבים. עם זאת, האפשרות של שרוול קיבה אנדוסקופי נותן תוצאות דומות בפעילות פחות פולשנית. 

 

היתרונות של הצרת קיבה ללא ניתוח באמצעות שרוול אנדוסקופי

טכניקת הצרת קיבה ללא ניתוח באמצעות שרוול קיבה אנדוסקופי מספקת אפשרות לשינוי עבור אנשים שרוצים בתהליך התערבותי במינימום סיכונים ובתהליך החלמה מהיר יחסית. היתרונות של הפעולה רבים ובניהם:

  • תהליך זעיר פולשני – התהליך נחשב להתערבותי ברמה זעירה. לא מתבצעים חתכים גדולים ולכן עבור הגוף לא מדובר בטראומה ותהליך ההחלמה יכול להיות מהיר בהשוואה לניתוחים אחרים.
  • החלמה מהירה – לא רק שאפשר להרגיש טוב יותר תוך זמן קצר אלא גם ניתן לחזור לפעילות השגרתית תוך ימים ספורים וזאת בהתאם להנחיות הרופא.
  • מינימום סיכונים – יש לנו רק גוף אחד וכשאנחנו בוחרים לבצע תהליך התערבותי עלינו לחשוב על הסיכון. קיצור קיבה אנדוסקופי נחשב למופחת סיכונים בכל הקשור לקרישי דם והרדמה.
  • אסתטיקה – כיוון שהתהליך מתבצע באופן אנדוסקופי הוא אינו מותיר צלקות. זאת בניגוד לניתוח בריאטרי מסורתי אשר משאיר צלקות. 
  • ירידה יעילה במשקל – מחקרים מצביעים על כך שתהליך הצרת קיבה ללא ניתוח באמצעות שרוול אנדוסקופי יעיל לתהליך ירידה במשקל ושמירה על משקל תקין לאורך זמן.
  • שיפור הבריאות – אחת הסיבות המרכזיות לביצוע התהליך היא לשפר את הבריאות. לרוב, ישנה הקלה תוך זמן קצר בכל הבעיות אשר קשורות בהשמנה, מתחושה טובה יותר ועד לשיפור בעיות כמו סוכרת ויתר לחץ דם.

 

מה זה בעצם ניתוח שרוול קיבה אנדוסקופי

ברור כי ישנו ערך רב לתהליך ירידה במשקל בכל הקשור לניהול תקין של הבריאות. עתה נשאלת השאלה מהו התהליך המתאים ביותר ומה זה בעצם הצרת קיבה ללא ניתוח באמצעות שרוול קיבה אנדוסקופי. למעשה זוהי פרוצדורה שכדאי להכיר ומדובר בתהליך לא ניתוחי זעיר אשר נקרא גם ESG או Endoscopic Sleeve Gastroplasty.

בתהליך זה משתמשים באנדוסקופ שהוא צינור גמיש עם מצלמה וכלים, דרך הפה, אל הקיבה. באמצעות מכשור ייחודי ועל ידי רופא מומחה המכיר היטב את הפרוצדורה, ״מקפלים״ את דפנות הקיבה ובכך מפחיתים את הקיבולת שלה. ברגע שהקיבה קטנה, כמות המזון שניתן לצרוך קטנה גם היא והדבר יוצר תחושת שובע מהירה אשר מובילה לירידה במשקל. 

כדאי לדעת כי לא מדובר בתהליך שמשנה את הגוף בין יום אלא בתהליך שכולל התערבות מינימלית שמוביל את המטופלים לאכול פחות ומכאן לשינוי המצב. 

חשיבות בחירת המרפאה המתאימה לתהליך

ישנה חשיבות רבה לבחירת המרפאה בה מתבצעות פעולות הצרת קיבה או קיצור קיבה אנדוסקופי. הרופא אשר יבצע את הפרוצדורה חייב להיות מומחה בתחום ספציפי זה והמרפאה צריכה להציע תמיכה מקיפה. במפגש הראשון הרופא יצטרך להכיר את המטופל (או המטופלת), לבחון את התיק הרפואי, היכולות והמטרות האישיות ובהתאם לבחון האם יש התאמה לפרוצדורה.

על הרופא לענות על שאלות שונות שיכולות לעלות לאורך הדרך וחשוב שהמרפאה תהיה זמינה לשאלות ופניות לאחר הפרוצדורה. מרפאת ניומדיק היא הבחירה הראשונה עבור מטופלים רבים שרוצים ליהנות מתוצאות מעולות לצד יחס אישי.

לפרטים נוספים: https://newmedic.co.il/treatment/%D7%A7%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%A8-%D7%A7%D7%99%D7%91%D7%94-%D7%90%D7%A0%D7%93%D7%95%D7%A1%D7%A7%D7%95%D7%A4%D7%99/

באנרים 140-672

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך