הרב הראשי רבי חיים שמעון פינטו מסר דרשת "שבת שובה" ובירך את חיילי צה"ל

קהל רב מתושבי עירנו השתתפו בדרשת "שבת שובה" שמסר רבי חיים שמעון פינטו רבה הראשי של אשדוד, בשבת קודש פרשת "האזינו" לאחר תפילת מנחה וסעודה שלישית.

הדרשה נמסרה בבית הכנסת הגדול "ישמח משה" ברובע ה' שהיה מלא בקהל רב. מול הארון קודש ישב הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית שהגיע במיוחד להשתתף בדרשת הרב חיים שמעון פינטו שליט"א.

במשך כשעה הרב פינטו מסר שיעור בהרחבה בנושא של "מסירות נפש" בקיום מצוות הנלמדת מקריאת הפרשה ביום שני של ראש השנה בענין 'עקידת יצחק'.

הרב פינטו הרחיב והביא מדרשים על מסירותו הגדולה של אבי האומה אברהם אבינו שקיים את מצות ה' יתברך כשהלך לעקוד את בנו, ובמעשה גדול זה הוא היה הראשון בעולם שנטע את מידת המסירות נפש בעם ישראל, למרות שמצינו בהמשך הדורות על מעשי גבורה ומסירות נפש גדולים שלכאורה היו נראים גדולים יותר, אבל היסוד של מסירות נפש בעולם נטע אברהם אבינו בעקידת יצחק ורק אחר כך יכלו לקיים מסירות נפש גם אחרים במשך הדורות.

בעבודת התפילה קרא הרב חיים פינטו לציבור להתבונן במילות התפילה ובפרט כשאומרים את עקידת יצחק, שכל אדם יחשוב מה זה עקידת יצחק הפרטית שלו, בקיום המצוות, שלא יקיימם כמצות אנשים מלומדה, אלא מתוך כוונה ומסירות רבה לכל מצוה ומצוה.

הרב פינטו אמר שבדק ומצא שבשנים הקשות שהיו על עם ישראל בהם נגזרו גזרות קשים כמו גזרות תח' ותט', גירוש ספרד, מלחמת עולם השניה, מלחמת יום הכיפורים ושנה שעברה טבח שבת ושמחת תורה בכל אותן השנים הללו לא תקעו בשופר ביום הראשון של ראש השנה מפני שחל בשבת.

השנה זכינו ב"ה שבראשית השנה זכינו לשמוע קול שופר ובע"ה נזכה בקרוב לשמוע את קול שופרו של משיח ולגאולה השלמה בקרוב, תזכו לכתיבה וחתמה טובה ושנה טובה ומבורכת.

בסיום ערך ברכת מי שבירך לחיילי צה"ל ולכוחות הבטחון שיזכו לחיים טובים ולשלום ויזכו לעטרת ישועה וכתר ניצחון ולרפואה שלמה במהרה יחד עם החטופים.

לאחר תפילת ערבית של מוצאי שבת, בירך את הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית ולאחר מכן הקהל בהמוניו עבר לפניו להתברך ב"ברכת השנים".

תמונה ראשית – צולמה ביום חול

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך