חקלאי עצמאי שעוסק בגידול רימונים אובחן בתסמונת התעלה הקרפלית וזכה למענק על סך 114,000 ₪

י', המתגורר במושב באזור השפלה, עובד כחקלאי עצמאי המגדל רימונים * בעקבות אופי ותנאי עבודתו, אובחן כחולה בתסמונת C.T.S הגורמת לכאבים בכפות הידיים * בעקבות כך, פנה למשרד עורכי דין אוראל לוי על מנת לבדוק את זכויותיו * לאחר בירור מעמיק בפרטי המקרה ובתיק הרפואי, הוחלט להגיש עבורו תביעה להכרה כמחלת מקצוע, תביעה אשר הוכרה * לאחר אישור התביעה והכרה במחלתו שהתפתחה בשל תנאי עבודה, הוגשה עבורו תביעה לקביעת דרגת נכות ובעקבותיה קיבל נכות קבועה בשיעור של 19%, דבר אשר זיכה אותו במענק חד פעמי על סך 114,000 ₪

י', בן 65, אשר גר במושב שבאזור השפלה, עובד כחקלאי עצמאי המגדל רימונים קרוב לחמישים שנה. עבודתו של י' הינה עבודה פיזית המצריכה עבודת מאמץ פיזית של כפות הידיים. בעקבות עבודתו הפיזית, החל לסבול י' מכאבים בכפות הידיים, ולאחר מספר בדיקות שביצע אובחן כחולה בתסמונת C.T.S. תסמונת זו היא מחלה נפוצה בכף היד, הגורמת בין היתר לכאבים ולנימולים בחלק מאצבעות הידיים.

 

בעקבות אבחון התסמונת והעובדה כי סבל מכאבים, פנה י' למשרד עורכי דין אוראל לוי על מנת לברר את זכויותיו. לאחר תשאול מכוון של צוות המשרד ומעבר על כלל המסמכים הרפואיים, הובן כי המקרה של ד' עונה להגדרה של מחלת מקצוע בשל אופי עבודתו. על כן, צוות המשרד הסביר ל-י' את זכויותיו בהתאם לחוק הביטוח הלאומי, והוחלט להגיש תביעה במוסד לביטוח לאומי אשר יכיר במחלתו שהתפתחה עקב תנאי עבודתו.

 

בהמשך לכך, המוסד לביטוח הלאומי, שלח ל-י' שאלון ובו מספר שאלות הדורשות ממנו לפרט את אופי ותנאי עבודתו, אופי הכאבים מהם סובל בעקבות התסמונת, ואופי הטיפול אותו קיבל עד יום זה. לאחר ש-י' ענה על השאלון מטעם המוסד לביטוח הלאומי בליווי עורך-דין ממשרדו של עורך דין אוראל לוי, אישר כי תביעתו אכן מוצדקת ובסופו של תהליך- התביעה אושרה והתסמונת תעלה הקרפלית בה לוקה י' הוכרה כמחלת מקצוע בשל תנאי עבודתו.

 

לאחר שהוכרה תסמונת התעלה הקרפלית של י' כתוצאה מתנאי עבודתו, ובעקבות מצבו הרפואי של י', משרד עורכי הדין אוראל לוי, הגיש תביעה נוספת לביטוח לאומי לקביעת נכותו של א'. במשך הזמן, המשיך י' לגשת לרופאים ולציין בפניהם כי הוא סובל מכאבים בכפות הידיים בעקבות העבודה, כאשר הוא מלווה באופן כמעט יומיומי בצוות המשרד של עורך דין אוראל לוי.

בהמשך לכך, התקיימה וועדה רפואית, בה הציגו עורכי-הדין בפני הוועדה הרפואית מדרג ראשון את המסמכים הרפואיים אשר מעידים על מצבו הרפואי, ולאחר בדיקה רפואית, קבעה הוועדה הרפואית מדרג ראשון, כי בעקבות אופי ותנאי עבודתו של י' והשימוש הרב בכפות הידיים במהלך עבודתו, חלה הוא בתסמונת S.T.C בעקבות העבודה ועל כן זכאי הוא לקבל נכויות, ולכן נקבע ל-י' 19% נכות קבועה, דבר אשר זיכה את הלקוח במענק חד פעמי על סך 114,000 ₪.

 

אוראל לוי – משרד עורכי דין

📞 08-8009192 | 050-252-5695

🖥 https://olevi-law.com

אורט 18 אשדוד

office@olevi-law.com

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך