תכלה שנה ופיצוציה, תחל שנה וברכותיה

שנה פלילית סוערת עברה על העיר אשדוד שידעה מעט שקט בשנה וחצי שקדמו לה, רימוני הלם שהפכו אחרי ה-7.10 לרימוני רסס בעיקר בגלל הכאוס שגרם לעבריינים רבים לגנוב אינספור רימוני רסס ואמצעי לחימה משדה הקרב שהיה פרוץ בימים הראשונים ולסחור בהם. לקראת השנה החדשה עיתון 'המגזין' מביא לכם את האירועים הפליליים המרכזיים מהשנה האחרונה שגרמו לשינוי וזעזוע במפת הפשיעה בעיר
Fireman working in the night at the explosion

הירי באולמי טרויה ממנו נפצע שוטר באורח קשה

על פי המודיעין המשטרתי הכל החל כאשר ר' שהיה בעבר מבכירי הכנופיה הגאורגית, הסתכסך עם מי שנחשב לחברו הקרוב ביותר דודי בוטראשוילי מראשי הכנופיה הגאורגית ועזב את הכנופיה אליה השתייך מאז ומעולם. מאותו רגע הוא סומן כמטרה והיה יעד לדקירות וירי. ר' מצידו שנחשב לאיש ביצוע בעולם התחתון, הקים קואליציה נגדית עם דין בן פורת מהיישוב ניצן שהיה הזרוע המבצעת של ראש ארגון הפשיעה של בני שלמה המנוח, ועם שלומי אקריש שהשתחרר לא מזמן ממאסר ארוך של 8 שנים על הרצח של שלומי לוי (מישטאווה) ומאז לא מפסיק להסתבך.

רימוני הלם, מרדפים ברחבי העיר ויריות לבתים הפכו לדבר שבשגרה בין שתי הכנופיות, וכעת אומרים במשטרה שהגיעה הנקמה של ר' באסף ברדה שהיה עצור באחד מתיקי התקיפה של ר' ועל פי החשד, אחד מקואליציית אקריש ודין בן פורת הגיע רעול פנים על קטנוע לאולם האירועים, כאשר ברדה עומד מחוץ לרכב עם גבו אל הכביש ומדבר עם חברו שבתוך הרכב העבריין ג'קי עדן.

שניות לאחר מכן הגיע רעול פנים שרץ לכיוונו של ברדה כיוון לרגליים וירה, במה שמסתמן על פי הסרטון כניסיון פציעה ולא ניסיון חיסול. ברדה ההמום החל לרוץ לעבר אולם האירועים כשהוא ירוי בגפיו בעוד היורה נמלט. על פי המשטרה הוציא ברדה אקדח ונתן אותו לג'קי עדן שעל פי החשד ירה בשוטר ופצע אותו קשה.

בתוך כך, השוטרים תפסו את הנשק ששימש את החשוד שביצע את הירי לעבר השוטר. כמו כן, המשטרה פתחה בסריקות נרחבות ובמצוד אחר החשוד שנמלט מהזירה על גבי הטרקטורון.

סגן מפקד המחוז הדרומי, תנ"צ חיים שמואלי, קיים הערכת מצב בזירה יחד עם מפקד מרחב לכיש, נצ"מ רועי ולדמן, במהלכה הנחה על המשך ביצוע פעולות חקירה לאיתור החשוד שנמלט ואיחל החלמה מהירה לשוטר.

עוד נודע כי שוטרי הימ"ר עצרו שלושה חשודים נוספים בביתו של אחד מהם ביישוב ניצן שבמועצה האזורית חוף אשקלון. השלושה, שמוכרים היטב למשטרה ומזוהים עם אנשיהם של רזיאל רווח, דין בן פורת ודניאל מלסה, הובאו לחקירה ובהמשך – בהתאם לממצאי החקירה – התקיימו בעניינם דיונים בבית המשפט.

חלקו של כל אחד מחמשת החשודים ידוע למשטרה לפחות ברמה המודיעינית, כמו גם העובדה  שחמשת החשודים שנעצרו החל משעות הלילה משתייכים לשתי קבוצות שונות.

אחד משלושת החשודים שנעצרו ביישוב ניצן חשוד בהחזקה, שימוש בנשק ופציעת השוטר. בחיפוש שנערך אותרו אמצעי לחימה, תחמושת, סמים ואמצעים להרכבת מטעני חבלה בהם לבנות חבלה תקניות, "נפצים" וכ-14 מערכות הפעלה אלחוטיות.

 

שיחרורו מהכלא של שלומי אקריש

מאז שיחרורו של אקריש ממאסר של 8 שנים בבית הסוהר, הוא סיפח אליו מספר עבריינים צעירים וביחד על פי המודיעין המשטרתי הבעירו את אשדוד ונמצאים לטענת המשטרה בסכסוך עם הכנופיה הגרוזינית, האחים אלירן ויניב חובאלשוילי, רמי עזרן ועבריינים נוספים. סכסוכים אלו גרמו מספר פעמים למעצרו של אקריש לאחר אירועים פליליים כאלה ואחרים כשהאחרון שבהם היה על מטען החבלה שהתפוצץ מתחת לרכב ברובע ו וגרם לפציעתו הקלה של הנהג שהצליח להימלט. אקריש שיצא בסערה מבית הסוהר הורחק כמה פעמים מהעיר אולם דבר זה עדיין לא הרגיע את הרוחות ורימונים לבניינים באשדוד המשיכו להיות דבר שקורה על בסיס שבועי.

 

שחרורם מהכלא של אדם דפס ואלירן חובב

חובב ודפס להם תיקים פליליים רבים היו חברים טובים בעבר ואף ריצו ביחד מאסרים על תיקים משותפים, הם נחשבים לשני עבריינים בכירים בעיר אולם מהכלא הם השתחררו כאויבים כשדפס משויך ביחד עם חברו משה חכימי לכנופיה הגאורגית, בעוד על פי המודיעין המשטרתי, אלירן חובב עבר לקבוצת הפשיעה היריבה בה חברים דין בן פורת, רמז שלמשוילי ואחרים.

בין הכנופיות הללו עובר דם רע מאוד בחודשים האחרונים שכללו זריקת רימונים הדדית, ירי לעבר ביתם של עבריינים מהקבוצה היריבה ואף ירי באולם האירועים 'טרויה' שם חושדת המשטרה כי הכנופיה של דין בן פורת ניסתה לסגור חשבון עם כמה מחברי הכנופיה הגאורגית שנכחו במקום.

 

חוליית החיסול שנתפסה סמוך לK- טאוור

לפני כשלושה שבועות תפסה המשטרה רכב ובו מספר עבריינים רובם לא מהעיר עם כלי נשק דרוך ומסיכות סקי, לטענת המשטרה מדובר על חוליית חיסול שנעצרה רגע לפני שביצעה חיסול של עבריין יריב. בהמשך עצרה המשטרה את העבריין אלירן חובה בחשד לנשיאת נשק ואיומים על שוטרים שבאו לעצור אותו, אולם מחוסר ראיות ירד הסעיף של נשיאת נשק ונשאר רק סעיף האיומים כלפי שוטרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך