בצל המלחמה בצפון ובדרום המועצה הדתית יוצאת לציבור עם הנחיות בטחון למתפללי בית הכנסת

כחלק מההנחיות, על המתפללים להשאיר טלפון סלולרי זמין בבית הכנסת בשבת.  מתפללים בעלי רישיון לנשיאת נשק אישי ישאו אותו עליהם. לפקוח עינים על אורחים בלתי רצויים באזור בית הכנסת

עקב מצב המלחמה בו נמצא עם ישראל בימים אלו ומנגד הטרור המשתולל בארצנו, במועצה הדתית חושבים על בטחונם של המתפללים.

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית נפגש עם נציג המשטרה שוטר הקהילתי ברובעים ג' ו-ז' רס"ב דודו קדוש ואנשי מחלקת הבטחון העירוני בעקבות הצב המתוח.

בבתי הכנסת, בעיתונות ובמדיה פורסמו מודעות תחת הכותרת, נאמר: "הנחיות בטחון בבתי הכנסת".

מצ"ב מסמך שהוכן ע"י "משטרת ישראל" בשיתוף המועצה הדתית אשדוד בנוגע להנחיות ביטחוניות לתפילות הימים הנוראים. עקב אירועי החודשים האחרונים במצב הבטחוני וההתרעות הרבות לפיגועים ח"ו ובהתאם לכללי ההלכה "פיקוח נפש דוחה שבת (וחג)" אני מבקש מקהילות בתי הכנסת בעיר להיערך לתפילות בכלל והחגים הבעל"ט בפרט על פי ההוראות הבאות ובהתאם להנחיות רב העיר רבי חיים פינטו שליט"א:

• על מתפללים בעלי רישיון לנשיאת נשק אישי בתוקף ובעלי מיומנות בשימוש בנשק, לשאת את כלי הנשק עליהם, גם בשבת וחג. בכל בית כנסת ימצא טלפון נייד לשעת חירום. יש להביאו לפני השבת ולהשתמש בו רק במצב חירום.

• בידקו כי יציאות החירום בבית הכנסת אינם חסומים וניתנים לשימוש בעת חירום.

• אתרו מבין חברי הקהילה חובשים ומגישי עזרה ראשונה ותדרכו אותם שיהיו מוכנים לכל תרחיש. ימונה אדם המכיר את ציבור המתפללים שיש ביכולתו לזהות על "אורח בלתי רצוי", יש לזכור שביכולתו של מפגע להגיע בתחפושת של מתפלל.

• בידקו המצאות ערכות "עזרה ראשונה" בבית הכנסת, וודאו שהיא נגישה לחובשים ומכילה את כל הנדרש.

בסיום הפניה מובאים מספרי הטלפון של ארגוני החירום. הרב עובדיה דהן מסיים בברכה לחיילי צה"ל וכוחות הבטחון, כולי תקוה שנחזור לשקט ולשלוה במהרה, נתפלל להצלת חיילינו ולהשבת החטופים במהרה, השלום והבטחון יחזור לאזורנו ויקויים בנו הכתוב: "ונתתי שלום בארץ ואין מחריד".

blank

מס' הטלפון לשעת חירום:

משטרה 100 | מגן דוד אדום 101 | איחוד הצלה 1221 | מוקד העיריה 106

המודעה מסתיימת בברכה, תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה כוח"ט, הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית אשדוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך