מנכ"ל משרד התחבורה וסגנית שר התחבורה של גרמניה סיכמו על שיתוף פעולה וביקור בישראל

מנכ"ל משרד התחבורה וסגנית שר התחבורה של גרמניה סוזן הנקל נועדו וסיכמו על הקמת צוותי עבודה והעמקת שיתופי הפעולה בין המדינות • הנקל נענתה להזמנת שרת התחבורה רגב ותבקר בישראל • חרף המלחמה חברות רבות מהעולם מבקשות להצטרף למיזמי תשתיות ותחבורה בישראל

במהלך כנס "אינוטראנס" הבין לאומי לתחבורה מתקדמת, מנכ"ל משרד התחבורה נפגש עם ראש עיריית ברלין ועם סגנית שר התחבורה הגרמנית, עימה סיכם על הקמת צוותי עבודה משותפים וביקור עבודה בישראל.

"אינוטראנס" – התערוכה הגדולה והמובילה בעולם בתחום התחבורה אירחה בשבוע שעבר בבברלין יותר מ-3,000 חברות שהציגו פרויקטים וסטאטרטאפים בתחום  התחבורה. בתערוכה מבקרים עשרות אלפי משתתפים מכל רחבי העולם.

במהלך הכנס התקיים אירוע מיוחד להצגת פרויקט המטרו של ישראל. האירוע נועד לעודד חברות גרמניות וחברות בין לאומיות הפועלות בישראל להיכנס לפרויקטים נוספים, ובמקביל לאפשר לחברות בינלאומיות ממדינות שאינן פועלות בשלב זה בארץ להשתלב במיזמים – צעד שהוא הכרחי להצלחת הפרויקט התחבורתי הגדול ביותר בישראל בעשרות השנים הקרובות, בו יושקעו עשרות מיליארדי שקלים.

מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן-זקן, תושב אשדוד, שהשתתף בכנס נועד עם סגנית שר התחבורה של גרמניה סוזן הנקל והודה לה בשם שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל'), מירי רגב, על תמיכתה של גרמניה בישראל במלחמתה בכל החזיתות ועל שיתופי הפעולה בין המדינות בנושאי סטארטאפים תחבורתיים, פרויקטי תשתית, רכבות ורכבות קלות, סייבר ודיגיטל.

בן-זקן הציג בפניה את חזון השרה לחיבוריות וקישוריות בין כל חלקי מדינת ישראל ברשת רכבות מקרית-שמונה ועד אילת, וכן את פרויקט התשתית של מדינת ישראל בשנים הבאות בהם המטרו והמשך פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, זאת בשאיפה שחברות גרמניות ימשיכו לקחת בהם חלק משמעותי כפי שנעשה כבר כיום.

מנכ"ל משרד התחבורה סקר בפניה את ההתקדמות המרשימה בישראל בנושא הרכב האוטונומי כאשר שני אוטובוסים כאלו כבר נעים בישראל, בנהריה ובמרכז הרפואי שיבא בתל-השומר. בן-זקן ציין כי חברות גרמניות משולבות זה שנים רבות בפרויקטים של רכבת ישראל. לחברות הגרמניות מעורבות גם בפרויקטים של הרכבת הקלה בירושלים וה״דנקל״ בגוש דן. סגנית השר סוזן הנקל אמרה כי התרשמה מאוד מההתקדמות של מערך התחבורה בישראל והביעה רצון להעמיק משמעותית את שיתוף הפעולה. השניים סיכמו על הקמת צוות עבודה משותף שיקדם את הנושא.

גרמניה נחשבת למעצמה בתחום התחבורה והיא בת ברית נאמנה וחזקה של ישראל, תומכת בה בכל אתגריה הביטחוניים, הכלכליים והתחבורתיים

המנכ"ל הנחה את מנכ"ל הרכבת, שיקו זאנה, שהשתתף בפגישה, להוביל את הצוות המשותף מטעמה של ישראל. בן זקן הזמין את הנקל בשם שרת התחבורה מירי רגב לבקר בישראל והיא נענתה בחיוב. במהלך הביקור בברלין נועד בן-זקן גם עם ראש עיריית ברלין, קאי וגנר. הוא הודה לו, בשם השרה וממשלת ישראל כולה, על תמיכתו הגדולה בישראל. לפני כשבוע עמד וגנר בפני התקפות שהופנו כלפיו, אך עמד בתוקף על דעתו כי ישראל מגינה על עצמה ויש ללמוד היטב את ההסטוריה של העם היהודי.

במסגרת התערוכה נפגש בן זקן והמשלחת המקצועית עם מנהל הרשות התחבורתית של ברלין. למנכ"ל הוצגה התנהלות התחבורה המטרופולינית בברלין על האופנים השונים שלה, מבחינת רכבות כבדות, רכבות קלות, מטרו ואוטובוסים. כן נערכו פגישות מול מנהלי ונציגי חברות מעולם הרכבות המובילות חדשנות וטכנולוגיה.

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "גרמניה נחשבת למעצמה בתחום התחבורה והיא בת ברית נאמנה וחזקה של ישראל, תומכת בה בכל אתגריה הביטחוניים, הכלכליים והתחבורתיים. אלפים ביקרו בדוכנים הישראליים, התעניינו והתרשמו מהקידמה שישראל מציגה בתחום התחבורה והתשתיות. קידמנו אין ספור השקעות עתידיות ושיתופי פעולה לטובת מערך התחבורה בישראל, ואני בטוח שנהנה מהם כבר בעתיד הקרוב – בפרויקט המטרו, בפרויקט הרכבות מקרית שמונה ועד אילת ובפרויקטים נוספים".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך