הגאון הגדול רבי דוד יוסף בנו של מרן רבי עובדיה יוסף נבחר ברוב של 72 קולות לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי לישראל

בתום ספירת המעטפות אמש (ראשון) הגאון רבי דוד יוסף נבחר לכהן כ"ראשון לציון" והרב הראשי הספרדי עם 72 קולות, וכך זכה למרבית הקולות מחברי הגוף הבוחר.

ניצני ההצלחה לתפקיד הראשון לציון החלו בעירנו אשדוד כבר למעלה משנה.  במשך היום מסר שיעורים בעיון לאברכים וכן את שיעורו השבועי המרכזי

בהתמודדות על משרת הרב הראשי האשכנזי נרשם תיקו בין הרב מיכה הלוי והרב קלמן בר, ששניהם קיבלו 40 קולות. כפי המסתמן תתקיים הצבעה חוזרת ביום ראשון צום גדליה.

כבר למעלה משנה כאשר הרב דוד יוסף מגיע לעירנו למסירת שיעורים ולביקורים מיוחדים תורניים, פגש בחברי גוף הבוחר תושבי העיר ומחוצה לה שכבר הבטיחו לו מפורשות שיתמכו בו כממשיך את דרך אביו מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל בהלכה.

בעת שמסר שיעור תורני בפני מאות אברכים בממלכת התורה "אורות חיים ומשה", כבר אז לפני למעלה משנה הכריז עליו רבי דוד חנניה פינטו "שודאי רבי דוד יקבל את התפקיד להיות הרב הראשי לישראל, וזה השמחה שלנו שהקב"ה יעזור לו וישמור אותו מעין הרע, הוא נציג טוב לעם ישראל כמו אביו מרן זצוק"ל ואנו מברכים אותו בזכות אבותי הקדושים שהקב"ה יעזור לו לתפקידו, הוא מדבר נפלא, הקב"ה חנן אותו שהוא מדבר דברים שיוצאים מהלב ונכנסים אל הלב, שמעתי אותו בארגינטינה, בברזיל, בארה"ב, בצרפת ובעוד מדינות שימעו הולך בכל העולם כולו, יהי רצון שזכות תורתינו הקדושה תגן בעדו".

גם בשבתות שהתארח בעיר אצל בני משפחתו בעירנו, מסר שיעורים בהלכה, לאחר התפילות ובסיום התפילות ליווהו ציבור מכל החוגים ושוחחו עימו בהלכה ועל הנהגות ועדויות שראה אצל אביו מרן זצוק"ל בהזדמנויות שונות להלכה ולמעשה ובפרט שזכה במשך שנים ללמוד יחד עימו ב"חברותא".

לפני למעלה מעשרים שנה פתח בעירנו כולל להוראה בנושא 'איסור והיתר' לאברכים מצויינים שבראשו עמד הדיין הגאון רבי יובל אברהמי.

עם השנים אחר כך מסר שיעורי הלכה בעיון בכוללים חשובים בעיר, כך גם במועצה הדתית ביקר מס' פעמים והביע את התפעלותו מכל העשיה הברוכה של יו"ר המועצה הרב עובדיה דהן, ולאחר אחד הכנסים במועצה התבטא ואמר מועצה דתית כמו אשדוד – כזה ראה וקדש זה מהווה סמל ודוגמא לאחרים בכל תחומי הפעילות במועצה.

גם כשנפגש עם הרב הראשי רבי חיים פינטו, מס' פעמים הזכיר לו את הביקורים ההיסטוריים מאז הקמתה של תנועת ש"ס, את הידידות הגדולה ששררה בין הרב פינטו למרן זצוק"ל כשהגיע לחנוכת בית הכנסת "ישמח משה" ברובע ה', את מעמד התרת נדרים עם גדולי רבני הספרדיים בבית הכנסת "חזון עובדיה" שבבנין היכל שלמה ואז מרן צירף גם את הרב פינטו כדיין וכך גם כשרבי חיים פינטו נבחר לכהן פאר כרבה הראשי של אשדוד לפני 14 שנים, נקרא לביתו של מרן זצוק"ל והתקבל בחביבות ובהערכה גדולה כך שהידידות היא בת עשרות שנים ולא היה ספק מעולם משהו אחר, חשוב לשמר את המורשת והמשך דרכו של מרן ובפרט שכתב כמה פעמים "וממשיך דרכי בהלכה".

הגאון רבי דוד יוסף, בנו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק״ל, עומד במשך שנים בראש בית המדרש להוראה "יחווה דעת" ומחבר סדרת ספרי ההלכה ״הלכה ברורה״, העמיד במרוצת השנים תלמידים רבים, דיינים ומורי הוראה, ומכתת את רגליו בארץ ובעולם כדי להפיץ תורה ולהאהיבה על כל חלקי העם.

החל משעות הבוקר התפלל על ציונו של אביו מרן רבי עובדיה יוסף זצוק"ל ומשם פנה לכותל המערבי, דבר פלא מיוחד הוא כאשר הגיע במיוחד מבני ברק רבי שלמה מחפוד מזקני חכמי מועצת חכמי התורה וליוה את הרב דוד יוסף במשך כל היום, התפלל עבורו ופעל רבות להצלחתו מתוך מסירות של ממש מעבר לכוחותיו ושנשמע קול תרועה ברמה על זכיותו הגדולה, הגיע לבית המדרש "יחוה דעת" ורקד עמו ובירכו בשמחה גדולה.

בחירתו הערב לתפקיד הרם היא בשורה גדולה לעם ישראל, שתביא לחיזוק היהדות בדרכי נועם, ותמשיך את כהונתו המפוארת אחרי אחיו, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף לחיזוק מוסד הרבנות הראשית, לשמירת וביצור חומת היהדות ומסורת ישראל על פי דרכו ומורשתו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל.

בתמונה הראשית: ביקוריו של הראשון לציון הרב דוד יוסף באשדוד במשך השנים, צילומים ארכיון: א. מיכאלי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך