בשגרה ובחרום

האם נמלי ישראל ערוכים לעידן החדש? יו"ר נמל אשדוד, שניידר "אנחנו תשתית קריטית למדינת ישראל"

יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד שאול שניידר ומנכ"ל נמל אשדוד ניסן לוי השתתפו בוועידה והתערוכה הגדולה בישראל לסחר, תובלה ושרשרת האספקה שהתקיימה במרכז הכנסים אקספו ת"א. באירוע השתתפו בכירים מתחום הלוגיסטיקה בישראל, לרבות נמלים, חברות ספנות, חברות תעופה, שילוח בינלאומי, מסופי מטענים ועוד. את האירוע הנחה אודי סגל. 

*יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד שאול שניידר ומנכ"ל נמל אשדוד ניסן לוי השתתפו בוועידה ללוגיסטיקה ושרשרת אספקה

יו"ר נמל אשדוד שאול שניידר השתתף בפאנל "משנים כיוון – האם נמלי ישראל ערוכים לעידן החדש?" בו דיברו על האתגרים שעומדים בפני הנמלים והעתיד העומד לפנינו, לצידם של טיקו גדות, מנכ״ל חברת נמלי ישראל וד"ר רון מלכא יו"ר נמל חיפה. מנכ"ל נמל אשדוד ניסן לוי השתתף בפאנל "מלחמה אבל לא רק – תשתיות והזדמנויות תחת אש" לצידם של דוד כהן, משנה למנכ"ל נמל חיפה, אורי שוחט, מנכ״ל אוברסיז קומרס, אורן סנדרוסי, מנהל המסוף האווירי של קבוצת ממ"ן וצביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל ואסף עמית מנכ"ל חברות בת אשדוד בונדד מסופים ולוגיסטיקה.

blank

שניידר אמר בכנס, כי: "החזון של פיתוח הנמלים בישראל משמעותי ביותר. אנחנו חייבים להיות הרבה יותר יעילים וממוקדים, אנחנו תשתית קריטית למדינת ישראל גם בשגרה וגם בחירום. לקח זמן להתמודד עם המשבר של החות'ים. יש לנו נמל בישראל מושבת, נמל אילת. גם הירדנים וגם המצרים נפגעים מזה, עם הפסדים כספיים משמעותיים ביותר. כנמל, למדנו להתמודד גם עם האיום הזה. בהתחלה היה עיכוב של שלושה שבועות והפער הזה נסגר. כיום, הקיבולת גדלה והקווים התארכו וכולם יודעים להתמודד עם זה".

עוד הוסיף, כי: "נמל אשדוד הוא מקום אסטרטגי, מתקן בטחוני חיוני. נמל אשדוד נותן מענה גם לצי הסוחר וגם למערכת הבטחון, לצבא ולמערכת הבטחון האמריקאית. התחרות קיימת ובועטת והפתרון הוא להשקיע בתשתיות, גם בתוכנית ארוכת טווח של השקעות. המדינה לא יכולה לוותר על נכס אסטרטגי כזה. צריך להיות האב שחייב להיות של ממשלת ישראל. מבחינת ההנפקה הפתרון הוא ליצור חברה מעורבת שתהפוך את נמל אשדוד 51% של המדינה והשאר לביזור בין חברות. המשמעות של זה היא הכנסה נוספת למדינה כתוצאה מההנפקה והצעת המכר, הכנסה נוספת לחברה עצמה, כדי להמשיך להשקיע בתשתיות. ברמה הלאומית זה ייתן בוסט לשוק ההון הישראלי וייצר שקיפות לציבור, שיוכל לראות מה קורה עם חברה משמעותית בסדר גודל כזה, על הניהול שלה, על מה קורה בקבלת ההחלטות, על השירות והיעילות שלה."

ניסן לוי מנכ"ל נמל אשדוד אמר: "אני מגיע מהתחום העסקי ומאמין גדול בתחרות ובכל מה שהיא מביאה איתה. לנמל אשדוד יש יכולת מעולה להתמודד בתחרות ולהצליח לספק את צרכי מדינת ישראל. אני מאמין שהתחרות לא תגיע מהוספת שחקנים או מבנייה של נמלים נוספים, אלא היא תבוא משיפור היעילות של הנמלים הקיימים. צריך לשפר את הקיבולת של הנמלים הקיימים ואת יעילותם ביכולת הפריקה ובתגובה מהירה לכל אוניה. לא בהכרח צריך לייצר עוד שטחים ועוד נמלים. התחרות לא באה לידי ביטוי רק במחיר אלא היא גם שיפרה את השירות בצורה משמעותית. אצלנו בנמל אשדוד קבענו מטרה שהרציף יחכה לאוניה ולא להיפך. אנחנו גם רוצים להגדיל את כוח האדם כדי לתת את השירות הטוב ביותר לכל שרשרת האספקה."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך