בהשתתפות אלפים: כנס התעוררות וסליחות ענק בראשותו של הרב דוד חנניה פינטו

אלפים השתתפו אמש (ראשון) בהילולא לראש השושלת רבי חיים פינטו זיע"א, בבניני האומה עם כנס התעוררות, תפילות וסליחות בראשותו של רבי דוד חנניה פינטו  במרכז ההילולא הרב פינטו הכניס ספר תורה שעליו חקוקים כל שמות הקדושים שנרצחו בטבח שבת ושמחת תורה

החל משעות הערב אלפים זרמו לבניני האומה בירושלים לכנס התעוררות וסליחות ענק לכבוד יום הילולתם של הצדיקים רבי חיים פינטו זצ"ל ורבי משה אהרון פינטו זצ"ל בראשות רבי דוד חנניה פינטו נשיא הקהילה וראש המוסדות "אורות חיים ומשה" באשדוד ובתפוצות שנשא את המשא המרכזי.

במעמד השתתפו גם בניו הרבנים הצדיקים, רבי רפאל, רבי משה, רבי יואל ורבי מיכאל פינטו. בתחילה כובד הצדיק רבי דוד חנניה פינטו להדליק את נרות הצדיקים בעלי ההילולא למשפחת פינטו זיע"א.

blank

קודם לכן הנעימו בפיוט ובשירה הזמרים הגדולים: יעקב שוואקי, בנימין בוזגלו כשקהל האלפים משתתף בשירה.

את המשא המרכזי נשא רבי דוד חנניה פינטו שתיאר בדבריו את דמותו הנשגבה של בעל ההילולא סבו הגדול ראש השושלת הצדיק רבי חיים פינטו זיע"א וכן את אביו הצדיק רבי משה אהרון פינטו זצ"ל (הטמון באשדוד).

בדבריו עמד על הקשר של הצדיק עם בני דורו, ואמר, שההשפעה מן הצדיק באה עם הקשר לשמוע בקול דברי חכמים.

ובדרך זו נהגו בני ישראל כלפי משה רבנו – הם ביטלו עצמם לפניו ונכנעו למרותו והאמינו בו בכל לב, לכן זכו להיות מושפעים ממנו ואף רוח הקודש שרתה עליהם מכוחו.

blank

עוד דיבר שאנו נמצאים בעיצומם של ימי חודש אלול ומתכוננים לקראת הימים הנוראים זה הזמן להתחזק ולהתכונן כראוי.

לאחר מכן, הובא למקום ספר התורה המיוחד שהוא פרי יוזמתו של רבי דוד חנניה פינטו שלאחר אסון טבח שבת ושמחת תורה ביקש לכתוב ספר תורה מהודר לעילוי נשמתם של כל הנרצחים שנהרגו על קידוש ה' ביום ה-7 לאוקטובר, וכך על תיק ספר התורה נחקקו כל שמות הנרצחים כ- 1,145 שמות קדושים וטהורים הי"ד.

את המילה האחרונה בספר התורה כובד רבי דוד פינטו כשלאחר מכן ערכו הגבהה לספר התורה לעין כל אלפי המשתתפים.

blank

לקראת שעת חצות לילה, נגשו לאמירת הסליחות, כשלפני התיבה עבר רבי רבי דוד חנניה פינטו כשמידי פעם הנעים החזן והפייטן משה לוק בעת אמירת הסליחות.

בסיום ערב ההילולא, קודם אמירת הסליחות התקיימה תפילה מיוחדת להצלת עם ישראל הנמצא במצב קשה בתקופה האחרונה לישועה ורחמים. הרב פינטו הודיע לציבור כי השבוע יפקוד את קבריהם של גדולי הצדיקים והאדמור"ים באירופה ומשם יטוס למרוקו לרגל 180 שנה להסתלקותו של האי סבא קדישא, המלומד בניסים הצדיק הקדוש רבינו חיים פינטו הגדול זיע"א שם יעתיר בתפילות לישועת הכלל ועל הפרט והצלת עם ישראל בימים אלו.

blank

אלפי המשתתפים זכו לקבל כשי את הספר היקר והחשוב "אנשי אמונה" – תולדותיהם חייהם ופועלם של צדיקי בית פינטו זיע"א שיצא לאור ע"י האדמו"ר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו.

ציבור האלפים חזר לביתו בשעת לילה מאוחרת מתוך תחושה של חיזוק והתעלות כהכנה לקראת הימים הנוראים עם זכותם של בעלי ההילולא שתגן על עם ישראל.

באנרים 140-672

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך